TYP: a1

Pijany kapitan rozbił statek

poniedziałek, 23 listopada 2015
z mediów | JM
Do wypadku doszło u wybrzeży Szkocji, gdzie rozbił się statek towarowy. W wyniku śledztwa ustalono, że odpowiedzialnym za zdarzenie był kompletnie pijany kapitan statku, który pełnił nocną wachtę.

"Lysblink Seaways", 7000-tonowy kontenerowiec pod brytyjską banderą, płynął z Belfastu do norweskiego Skogn. Jego podróż zakończyła się jednak na skalistym wybrzeżu zachodniej Szkocji. Uszkodzona jednostka spędziła tam dwa dni, narażona na fatalne warunki pogodowe. Zniszczenia były na tyle poważne, że podjęto decyzję o jego zezłomowaniu, do wody wyciekło zaś 25 ton oleju napędowego.

Jak wykazało śledztwo, winnym wypadku był rosyjski kapitan jednostki, który pełnił samotną wachtę pod wpływem alkoholu. Miał on wypić pół litra rumu, a poziom alkoholu w jego krwi przekraczał dopuszczalny stan ośmiokrotnie. Śledczy odkryli na pokładzie spore zapasy wina i rumu wskazujące na to, że spożycie alkoholu wśród załogi kontenerowca było czymś powszechnym.
Tagi: pijany, alkohol, wypadek, katastrofa, Rosja, Szkocja, Norwegia, Irlandia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 17 June

Początek samotnej żeglugi Krzysztofa Baranowskiego w rejsie dookoła świata na s/y "Polonez" od Newport do Plymouth (25.05.1973 r.). Etap od Plymouth do Newport (17.07.1972 r.) był udziałem w Regatach Samotnych Żeglarzy, które Kapitan Krzysztof Baranowski
sobota, 17 czerwca 1972
Z Plymouth do Newport startują III regaty OSTAR z udziałem Krzysztofa Baranowskiego na s/y "Polonez", Teresy Remiszewskiej na s/y "Komodor" i Zbigniewa Puchalskiego na s/y "Miranda". Regaty wygrał Alain Colas na "Pen Duick IV".
sobota, 17 czerwca 1972