TYP: a1

Pijany kapitan rozbił statek

poniedziałek, 23 listopada 2015
z mediów | JM
Do wypadku doszło u wybrzeży Szkocji, gdzie rozbił się statek towarowy. W wyniku śledztwa ustalono, że odpowiedzialnym za zdarzenie był kompletnie pijany kapitan statku, który pełnił nocną wachtę.

"Lysblink Seaways", 7000-tonowy kontenerowiec pod brytyjską banderą, płynął z Belfastu do norweskiego Skogn. Jego podróż zakończyła się jednak na skalistym wybrzeżu zachodniej Szkocji. Uszkodzona jednostka spędziła tam dwa dni, narażona na fatalne warunki pogodowe. Zniszczenia były na tyle poważne, że podjęto decyzję o jego zezłomowaniu, do wody wyciekło zaś 25 ton oleju napędowego.

Jak wykazało śledztwo, winnym wypadku był rosyjski kapitan jednostki, który pełnił samotną wachtę pod wpływem alkoholu. Miał on wypić pół litra rumu, a poziom alkoholu w jego krwi przekraczał dopuszczalny stan ośmiokrotnie. Śledczy odkryli na pokładzie spore zapasy wina i rumu wskazujące na to, że spożycie alkoholu wśród załogi kontenerowca było czymś powszechnym.
Tagi: pijany, alkohol, wypadek, katastrofa, Rosja, Szkocja, Norwegia, Irlandia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 lipca

Wyruszyła śladem swojej poprzedniczki z 1957 r. (tratwa Nord) - tratwa "Nord-bis" z Kapitanem Andrzejem Urbańczykiem i zmieniającą się po drodze załogą. Po dotarciu do Gotlandii i 25 dniach żeglugi tratwa powróciła do Gdańska.
środa, 19 lipca 2006
W Gdyni rozpoczął się kolejny zlot żaglowców The Cutty Sark Tall Ship's Race.
sobota, 19 lipca 2003
Z przystani AKM w Gdańsku wyruszył niewielki (niecałe 8 m długości) jacht "Probus" z Kapitanem Jerzym Cołojewem z dwoma przyjaciółmi w rejs na Szetlandy, Wyspy Owcze; mały jacht powrócił do domu, po przebyciu około 2500 Mm w ciągu 777 godzin.
poniedziałek, 19 lipca 1971
Opuściło Świnoujście "Roztocze" z Kpt. Ziemowitem Barańskim, wychodząc w zakończony powodzeniem rejs na Wyspy Owcze.
poniedziałek, 19 lipca 1971