TYP: a1

Bavaria nie odpuszcza tempa

środa, 15 września 2010
Paulina Wilk

Bavaria Cruiser 50Bavaria nie odpuszcza tempa i zapowiada premierę nowej Cruiser 50’. Bavaria w dalszym ciągu mknie do przodu. Po aktualnej prezentacji nowych Cruiser 36’ oraz Cruiser 40’ na początku września w Amsterdamie, zapowiedziała wprowadzenie na rynek następnego jachtu żaglowego z unowocześnionej serii Cruiser: nowej Cruiser 50’ która będzie miała swoją premierę na targach nautycznych w Dusseldorfir w styczniu 2011.


Cruiser 50’ będzie już szóstym jachtem odnowionej floty żaglowej Bavarii, która powstaje w ścisłej kooperacji z renomowanym biurem konstrukcyjnym Farr Yacht Design oraz BMW Group Designwork USA. Tym samym seria Cruiser będzie kompletna.

Identycznie jak w siostrzanych już produkowanych jachtach linia kadłuba przebiegająca od dziobu do rufy łączy elementy klasyczne, modernistyczne i zapewnia doskonałą funkcjonalność tworząc nowatorski obraz. Poniesiona linia pokładu, nowocześnie ukształtowana rufa oraz bardzo ergonomiczny rys kokpitu podkreślają nowy design. Oczywiście i tutaj nie może zabraknąć imponującej platformy kąpielowej, która stała się wizytówką nowej serii Cruiser. Wystarczy ją elektrycznie otworzyć aby móc rozkoszować się chłodem kąpieli w wodzie. Dzięki drabince ze stali nierdzewnej można pewnie na nią wrócić a po rozkładanych schodach z trzema stopniami wejść bezpiecznie do kokpitu.

Przestrzeń, klimat i światło – Cruiser 50’ z wysokością stania 2,10 metra zapewnia to wszystko w ilości która zadowoli najbardziej wymagających żeglarzy zapewniając miejsce dla 10 osób. Koncepcja wentylacji i światła zapewnia podróżującym w każdych warunkach perfekcyjny komfort.
Wraz z centralnie umieszczoną osobną kabiną prysznicową, niezależnym stołem nawigacyjnym skierowanym w kierunku żeglugi, oraz wielu przemyślanym rozwiązaniom wynikającym z ponad 30 letniej praktyki, nowa Crruiser 50’ będzie wyznaczała trendy w swojej klasie. Tak jak jej poprzedniczka Bavaria 51’ Cruiser można wybrac zabudowe w trzech gatunkach drewna (mahoń, jasny dąb lub orzech) oraz licznych kolorach tapicerki materiałowej jak i skóro – podobnej.

Bavaria Cruiser 50Poniżej podajemy wstępne dane techniczne:

Długość całkowita 15,57 m
Długość kadłuba 14,99 m
Długość w linii wodnej 13,86 m
Szerokość całkowita 4,63 m
Zanurzenie 2,25 / 1,85 m
Wyporność 14.600 kg
Silnik Volvo Penta D2- 75 KM
Zbiornik paliwa 348 litrów
Zbiornik wody pitnej 560 litrów
Ilość kabin 4 lub 5
Ilość miejsc sypialnych 8 lub 10
Wysokość stania 2,11 m
Powierzchnia żagli 132 m2
Wysokość masztu ponad linie wody 22,2 m
CE- kategoria „A” 12

Cruiser 50’ zostanie zaprezentowany w Dusseldorfie w wersji pięcio-kabinowej z trzema kabinami sanitarnymi . Na wiosnę zostanie zaprezentowana wersja cztero – kabinowa.

Od 1978 roku Bavaria jest gwarantem wysokiej jakości, żywotności oraz doskonałej proporcji ceny do wyposażenia. Ponad 3.000 sztuk jachtów motorowych i żaglowych opuszcza rocznie bramy fabryki która w międzyczasie zalicza się do największych i osiągającej największe sukcesy przedsiębiorstw w branży jachtowej. 60% z tego to jachty żaglowe, 40% jachty motorowe a 85% jest eksportowana do krajów na całym świecie. Od początku swojego istnienia wyprodukowano ponad 30.000 jachtów i w dalszym ciągu Bavaria-Yachtbau angażuje się w projektowanie modeli które są wyznacznikiem dla innych i swoją kreatywnością i funkcjonalnością zachwyca rzesze żeglarzy i podróżników.

Bavaria Cruiser 50
źródło: www.armatoryachts.pl.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 23 May

Zginął Kapitan Zbigniew Werpechowski; wypłynął w swój ostatni rejs na s/y "Wanda", w czasie trudnych warunków pogodowych, na Głębi Bornholmskiej wypadł za burtę, a poszukiwania nie przyniosły rezultatu.
piątek, 23 maja 1975
Z afrykańskiego portu Safi wystartowała trzcinowa tratwa "Ra" pod dowództwem Thora Heyerdahla z zamiarem przepłyniecia Atlantyku, w celu potwierdzenia tezy, że na takich łodziach możliwa była migracja ludów w dawnych czasach. Niestety załoga musiała opuśc
piątek, 23 maja 1969
Do II Transatlantyckich Regat Samotnych Żeglarzy wystartowało 15 zawodników. Regaty wygrał Eric Tabarly na s/y "Pen Duick II" (czas zwycięzcy to 27 dni, 3 godziny i 56 minut).
sobota, 23 maja 1964
"Team New Zealand" wygrywa z "Desdafio Espanol" piąty wyścig w półfinale Louis Vuitton Cup w Walencji i awansuje do finału rywalizacji.
środa, 23 maja 2007
Statek szkolny "Lwów" wyrusza z Gdańska w pierwszy oceaniczny rejs.
środa, 23 maja 1923
Na Madagaskarze ginie Maurycy Beniowski, polski żołnierz i żeglarz; zesłany na Kamczatkę uprowadził statek żeglując na południe Azji, skąd w imieniu Francji dokonuje podboju Madagaskaru i zostaje jego władcą. Zmuszony do powrotu do Europy, następnie wyjec
wtorek, 23 maja 1786