TYP: a1

Podpisano umowę na remont kanału Piękna Góra

wtorek, 7 września 2021
Informacja prasowa/Wody Polskie

We wtorek, 7 września Robert Chciuk – zastępca prezesa Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Oskar Kielczyk - właściciel firmy Hydrobud Kielczyk Sp. J. podpisali umowę na remont kanału Piękna Góra na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich.

Kanał Piękna Góra łączy jezioro Tajty z jeziorem Kisajno. Obecne ubezpieczenie brzegu (palami i faszyną) jest w złym stanie technicznym. Przebudowa obejmie 140 m umocnień kanału wraz z małą korektą główki wyjściowej na jez. Kisajno, udrożnienie kanału do głębokości 1,6 m, a także udrożnienie 50 m odcinka zatoki jez. Tajty przed kanałem. Remont pozwoli na poprawę bezpieczeństwa żeglugi na szlaku Bocznym jez. Kisajno – jez. Niegocin a także zapewni właściwe parametry klasy drogi wodnej (I A).

Koszt remontu kanału Piękna Góra to prawie 3 miliony złotych (2 808 547,99 zł). Prace potrwają do marca przyszłego roku. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, realizowany w partnerstwie Stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie.

 

Jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie przetargów na remont śluzy Guzianka I i śluzy Karwik oraz rozpoczęcie robót budowlanych na kanale Węgorzewskim i rzece Węgorapie. Trwają remonty kanałów: Tałckiego, Mioduńskiego i Szymońskiego na szlaku od Giżycka do Mikołajek. W lipcu zakończył się natomiast remont kanału Grunwaldzkiego. Ogłoszenie postępowania przetargowego na ostatni, piąty Kanał - Łuczański, planowane jest do końca tego roku. Koszt remontu 5 kanałów to ponad 150 milionów złotych.

 

Tagi: kanał, Wielkie Jeziora Mazurskie
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 kwietnia

W Warszawie odbywa się prezentacja projektu udziału Jarosława Kaczorowskiego w regatach mini Transat.
środa, 19 kwietnia 2006
Henry de Voogt otrzymuje paszport na rejs z Vlissingen do Londynu "w małej, samotnej łodzi, zupełnie samodzielnie, jedynie z pomocą Opatrzności Bożej".
czwartek, 19 kwietnia 1601