TYP: a1

Pierwszy napędzany wodorem amerykański statek

czwartek, 26 lipca 2018
Z mediów

Statki napędzane wodorem? Być może to przyszłość sektora morskiego. W Stanach Zjednoczonych rusza projekt budowy pierwszego statku z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

 

Napęd wodorowy to ekologiczna alternatywa dla transportu morskiego. Jedynym efektem ubocznym jego stosowania jest woda, masowe więc zastosowanie tego rodzaju napędu pozwoliłoby drastycznie ograniczyć zanieczyszczenia i emisję gazów cieplarnianych. A to bardzo ważne, bo morski sektor handlowy znacznie przyczynia się do światowej emisji CO2, emitując rocznie ok. 1000 milionów ton CO2 rocznie (ok. 2,5 % emisji gazów cieplarnianych na świecie)

Firma Golden Gate Zero Emission Marine, budująca systemy wodorowe dla rynku morskiego, otrzymała 3 miliony dolarów dotacji dla California Air Resources Board (CARB) na cele związane z budową pierwszego amerykańskiego statku napędzanego wodorem.

Projektowana jednostka to katamaran długości około 30 metrów, osiągający prędkość maksymalną 22 węzłów, który będzie mógł pomieścić 84 pasażerów. Statek jest wyposażony w podwójne silniki elektryczne, ogniwa paliwowe oraz zestaw akumulatorów. Zbiorniki wodoru z kompozytu Hexagon będą zawierały wodór wystarczający do obsługi statku przez okres do dwóch dni pomiędzy kolejnymi tankowaniami. Statek nazywa się Water-Go-Round, co nawiązuje do cyklu technologii wodorowej.

Statek zostanie wypuszczony na wody w 2019 roku. Przez pierwsze trzy miesiące ma pływać po Zatoce San Francisco.

 

Tagi: statek, wodór, napęd
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 14 listopada

Zmarł Jerzy Tarasiewicz. Człowiek, który przeszedł do historii polskiego żeglarstwa dzięki słynnemu rejsowi przez Atlantyk na tratwie "Chatka Puchatków"
wtorek, 14 listopada 2017
W chińskim mieście Kanton zwodowano pierwszy na świecie w pełni elektryczny statek
wtorek, 14 listopada 2017
W Londynie w wieku 83 lat zmarł Jack Holt, angielski żeglarz, działacz żeglarski i konstruktor jachtowy, m.in. Cadeta, Horneta i Ramblera.
wtorek, 14 listopada 1995
Wyruszył z Gdańska s/y "Swarożyc" z Kapitanem Aleksandrem Bereśniewiczem na pokładzie. Zimowy rejs zakończył się dziewięć dni później, po przebyciu 637 mil.
niedziela, 14 listopada 1971