TYP: a1

Sunreef Yachts wyznacza nowy trend w katamaranach motorowych

środa, 26 września 2012
Informacja prasowa
Świętująca dziesięciolecie swojej działalności z sierpniu br. stocznia Sunreef Yachts nie spoczywa bynajmniej na laurach, lecz dynamicznie rozwija skrzydła i regularnie tworzy odważne, nowatorskie projekty. Wewnętrzne biuro projektowe Sunreef mieszczące się w samym sercu stoczni składa się z młodych i utalentowanych projektantów, których koncepcje wyznaczają trendy w sektorze katamaranów luksusowych na świecie.

Po wprowadzeniu na rynek popularnego modelu jachtu motorowego, 70 Sunreef Power w 2008 r., a po nim 60 Sunreef Power w 2012 r., stocznia Sunreef Yachts ujawniła niedawno na targach jachtowych w Cannes, nowy koncept katamaranu motorowego, 85 Sunreef Power (26m), będący bez wątpienia przełomem w projektowaniu luksusowych dwukadłubowców motorowych.

Głównym założeniem tego projektu jest podkreślenie olbrzymiej przestrzeniu katamaranu na jaką pozwala szerokie rozstawienie kadłubów i wykorzystanie jej w podobny sposób jak na jachtach motorowych. Główny pokład rozciąga się na całą długość i szerokość jachtu, mieści zewnętrzny i wewnętrzny salon na kokpicie i w części centralnej oraz przestrzenną kabinę armatorską w części dziobowej. Z salonu dostać się można bezpośrednio na flybridge oraz do kadłubów poprzez oddzielne klatki schodowe.

Taki układ przestrzenny urzeknie z pewnością wymagających wielbicieli jachtów motorowych, którzy mogą teraz korzystać z rozmieszczenia przestrzeni typowo jachtowego przy zachowaniu zalet katamaranu jakimi są: stabilność, wygoda żeglugi, duża przestrzeń życiowa, niskie zanurzenie, niskie zużycie paliwa oraz dalekomorski zasięg.

85 Sunreef Power jest nowoczesnym jachtem motorowym o sportowej sylwetce i opływowej linii okien. W wystroju wnętrz dominuje lekkość i minimalizm, na co składać się będą nowoczesne, przenośne meble, dużo elementów szklanych i obfitość światła.

Pokład główny 85 Sunreef Power dzieli się na trzy strefy. Pierwszą z nich jest zewnętrzny pokład rufowy z przestrzenią jadalną i wypoczynkową z sofami i materacami dla dziesięciu osób oraz Jacuzzi. Główne drzwi wejściowe prowadzą do salonu, w którym mieści się bar, jadalnia oraz wypoczynkowa lounge z kanapami i stolikami koktajlowymi. Dwa boczne, wysuwane balkony, jak również dzienna toaleta są dostępne dla gości na tym pokładzie. Dalej na przód mieści się kabina armatorska posiadająca część biurową, garderobę oraz łazienkę. Z przodu kabiny armatorskiej na zewnątrz mieści się taras widokowy, na którym ulokowany został skuter motorowy z dźwigiem oraz kanapa. Z salonu jest też dostęp na flybridge poprzez centralnie umieszczoną, oszkloną klatkę schodową oraz do kabin w kadłubach poprzez boczne schody.

Pokład słoneczny, flybridge, posiada przestrzeń otwartą i zamkniętą, tak, by goście mogli cieszyć się pięknymi widokami niezależnie od kaprysów pogody. Na rufie, pomiędzy kadłubami, będzie możliwość opuszczenia typowej dla jachtów motorowych platformy typu Beach Club, na której goście będą mogli przebywać podczas gdy jacht będzie zacumowany na kotwicy lub na niskich prędkościach przelotowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu goście będą mogli wypoczywać na poziomie wody i łatwo korzystać z licznych zabawek wodnych mieszczących się wraz z pontonem motorowym w specjalnym garażu na rufie.

Ten nowatorski projekt zyskał już sobie spore zainteresowanie ze strony klientów, co powinno zaowocować pierwszym podpisanym kontraktem w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Sunreef Yachts oferuje tym samym prawdziwą alternatywę amatorom jachtingu motorowego, którzy mogą się cieszyć jego urokami przy racjonalnym zużyciu paliwa.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 20 September

Po zwycięstwie w regatach Plymouth-Vilamoura-Plymouth już na Kanale La Manche w silnym wietrze "Almatur II" łamie maszt; po prowizorycznej naprawie jachtu kontynuuje żeglugę do Dover, tuż przed portem w wyniku wywrotki jacht zatonął, a załogę uratowano.
wtorek, 20 września 1983
Rozpoczęły się pierwsze po II wojnie światowej regaty o Puchar Ameryki; wszystkie wyścigi wygrała "Columbia" z Briggsem Cunninghamem jako skipperem.
sobota, 20 września 1958
W Hamburgu został zwodowany "Passat", bark przeznaczony dla armatora Ferdinanda Leisza; przez lata żeglował do Australii i Ameryki Południowej, a obecnie pełni funkcję statku muzeum w Travemuende.
środa, 20 września 1911