TYP: a1

PZU wyjaśnia, dlaczego nie zapłaci za remont "Chopina"

poniedziałek, 6 grudnia 2010
Weronika Morys
Fryderyk ChopinW uzasadnieniu swojej decyzji Grupa PZU podała, że ubezpieczenie obejmuje ryzyko związane z pogodą - heavy weather. Zdaniem firmy ubezpieczeniowej sztorm o sile 8-9 stopni w skali Beauforta jest zbyt mały, żeby można było go uznać za “heavy weather”.

PZU tłumaczy to pojęcie jako "nadzwyczajne warunki pogodowe" czyli wiatr o sile 10 stopni w skali Beauforta i odpowiednia fala. Tymczasem w języku angielskim określenie "heavy weather" oznacza po prostu "warunki sztormowe" i dotyczy wiatrów od 7 stopni w górę. Adlard Coles, klasyk żeglugi w sztormowych warunkach "ciężką pogodę" rozciąga również na wiatry słabsze - od 5 stopni w górę.

Sekretarz Generalny Polskiego Związku Żeglarskiego, Zbigniew Stosio, poinformował, że PZŻ wymawia PZU, ubezpieczycielowi zawodników-żeglarzy, ich dotychczasowe ubezpieczenia i przenosi się do innych ubezpieczycieli. Dotyczy to paru tysięcy żeglarzy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: szkolapodzaglami.org.pl
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 3 March

Barbara Królikowska odbiera nagrodę Rejs Roku za rejs dookoła świata na s/y "Karolka".
piątek, 3 marca 2006
Wokółziemskie regaty The Race zakończył "Club Med.", 110. stopowy katamaran dowodzony przez Granta Daltona i Franka Profitta zwyciężając w stawce 6 jachtów.
sobota, 3 marca 2001
Jerzy Wąsowicz na s/y "Antica": mija ze wschodu na zachód Przylądek Horn w rejsie do Ameryki Południowej.
środa, 3 marca 1999
Opłynięcie Hornu przez s/y "Wojewoda Koszaliński" prowadzonego przez Ryszarda Wabika.
środa, 3 marca 1982