Skipperze, sprawdź gdzie i jak się ubezpieczyć! cz.2

piątek, 25 lutego 2011
Arkadiusz Maciejowski

O ubezpieczeniach dla skipperów z Michałem Korneszczukiem, przedstawicielem firmy Nautica Nord, która reprezentuje niemiecką firmę Pantaenius w Polsce rozmawia Arek Maciejowski.



Metryczka:

Nautica Nord

ul. Gradowa 11

80-802 Gdańsk

tel. +48 58 350 61 31

fax: +48 58 732 23 63

info@nauticanord.pl

www.nauticanord.pl


Zakres ubezpieczeń dla sterników i załogantów:
OC skippera zawodowego
OC skippera niezawodowego

Tawerna Skipperów: Porozmawiajmy na początek o ubezpieczeniach dla skipperów. Dzielimy ich na zawodowych i niezawodowych. Jaka jest Państwa definicja skippera zawodowego i niezawodowego?

Michał Korneszczuk: Skipper zawodowy to żeglarz, który za swoje usługi otrzymuje wynagrodzenie. Jednak warunki ubezpieczenia dla skippera zawodowego i niezawodowego są takie same. Różnica jest tylko w wysokości składek i polega na tym, że sternicy zawodowi pływają częściej, stąd częściej narażeni są na ryzyko błędu. Dodatkowo załogi mają zazwyczaj wyższe oczekiwania w stosunku do skippera zawodowego jako profesjonalisty.

Od czego może się ubezpieczyć sternik zawodowy?

Ubezpieczyciel gwarantuje ubezpieczonemu skipperowi oraz jego załogantom ochronę ubezpieczeniową w przypadku postawienia przez osoby trzecie roszczenia na podstawie ustawowych przepisów o odpowiedzialności cywilnej za szkody (osobowe i rzeczowe) spowodowane w związku z użytkowaniem dowodzonego przez ubezpieczonego w funkcji skippera obcego jachtu.
A od czego nie może się ubezpieczyć skipper zawodowy?

Należy pamiętać, że ubezpieczenie OC nie pokrywa kaucji za jacht. Często drobne usterki, które przytrafiły się przypadkowo naszemu jachtowi są pokrywane z kaucji. Jako, że nie są one zawinione przez kapitana nie mogą one być pokryte przez ubezpieczenie OC.

Nie obejmuje oczywiście szkód wyrządzonych umyślnie, przestaje działać jeżeli nie posiadamy patentu. Nie działa również w przypadku, gdy to skipper ma jakieś roszczenia wobec załogantów. Opowiada on za ich działania, powinien ich przypilnować i nie może mieć wobec nich roszczeń. Załoganci takie roszczenia mieć oczywiście mogą.

Od czego może się ubezpieczyć u Państwa skipper niezawodowy?

Skipper, który prowadzi jacht w ramach swojego hobby jest narażony na identyczne ryzyka jak skipper zawodowy, stąd zakresy ubezpieczenia są identyczne. Różnica polega na tym, że najczęściej skipper niezawodowy poświęca swojemu hobby mniej czasu, stąd jest rzadziej narażony na powstawnie szkody. Dodatkowo najczęściej oczekiwania i wymagania stawiane wobec skippera zawodowego są wyższe niż w przypadku amatorskiego uprawiana żeglarstwa.

Od czego nie może się ubezpieczyć skipper niezawodowy?

Tutaj sytuacja jest również analogiczna do skippera zawodowego.

OC sternika firmy Pantaenius – zakres ubezpieczenia.

Najważniejsze cechy produkt OC Skippera to:
• Wysokie sumy gwarancyjne 6mln lub 10mln EUR,
• Ubezpieczone roszczenia załogantów względem skippera,
• Ubezpieczona utrata następnych czarterów do 20.000,- EUR,
• Ubezpieczone koszty aresztowania jachtu do 100.000,- EUR,
• Ubezpieczone szkody spowodowane zanieczyszczeniem wody,
• Pokryte szkody w prowadzonym jachcie spowodowane rażącym niedbalstwem,
• Obowiązek obrony Ubezpieczonego przed nieuzasadnionymi roszczeniami!

Wysokości składek rocznych:

Proponowane przez Pantaenius rozwiązanie jest polisą roczną z nieograniczoną ilością rejsów. Zakresem terytorialnym obejmuje cały świat.

Czytaj więcej:
http://nauticanord.pl/wp-content/uploads/2014/05/2014-OC-Skippera.pdf

Czy wniosek składa się w Polsce czy w innym kraju?

Wszelkie formalności załatwić można w Polsce, przez nasze biuro - wystarczy skontaktować się z nami e-mailem, telefonicznie lub wypełniając formularz zapytania na naszej stronie www.nauticanord.pl.


Jak długo istnieje Państwa firma? W ilu państwach ma przedstawicielstwa?


Pantaenius jest firmą założoną w 1899 roku, od ponad czterdziestu lat specjalizującą się w ubezpieczeniach jachtów na całym świecie. Firma Posiada przedstawicielstwo praktycznie w każdym europejskim kraju, a także m.in. Stanach Zjednoczonych i Australii, jak również bogatą sieć podmiotów zajmujących się likwidacją szkód, więc w zasadzie gdziekolwiek na świecie, cokolwiek zdarzy się Twojemu jachtowi, Pantaenius zna miejsca i ludzi, którzy mogą pomóc. Nautica Nord już od ponad 10 lat doradza i pomaga właścicielom jachtów przy wyborze najkorzystniejszego ubezpieczenia i jest polskim partnerem firmy Pantaenius.

TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 25 kwietnia

Linię mety okołoziemskich regat w Portsmouth mija s/y "Copernicus" pod Kpt. Zygfrydem Perlickim.
czwartek, 25 kwietnia 1974
Z Buenos Aires wyruszył w rejs do Polski s/y "Euros"; w czasie nieprzerwanej żeglugi załoga z Kpt. Henrykiem Jaskułą dopłynęła do Helu w ciągu 90 dni po przebyciu 8276 mil.
środa, 25 kwietnia 1973
Z Cannes (z postojem w Giblartarze) wyruszył w samotny rejs przez Atlantyk Alain Gerbault na "Firecrest"; dotarł do Nowego Jorku po 101 dniach żeglugi.
środa, 25 kwietnia 1923
Nieopodal Wysp Kanaryjskich podczas próby bicia rekordu żeglugi 24-godzinnej wywraca się katamaran "Mediatis Region Aquitaine".
wtorek, 25 kwietnia 2006
Henryk Jaskuła zdobywa patent kapitański.
niedziela, 25 kwietnia 1971
Na skały Hamstone w południowej Anglii wpada "Herzogin Cecile".
sobota, 25 kwietnia 1936