TYP: a1

Łodzie rekreacyjne na wodach jezior

czwartek, 28 maja 2015
Artykuł sponsorowany
Wielbiciele przemierzania szlaków wodnych łodziami rekreacyjnymi nie mają powodów do narzekań. Nasz kraj słynie z wielu pięknych jezior, które są doskonałym miejscem na odpoczynek na „łajbie”. I śmiało można powiedzieć, że liczba osób preferujących taką formę spędzania wolnego czasu sukcesywnie rośnie.

Sailing boat

Oczywiście rodzajów dostępnych łodzi rekreacyjnych jest wiele. Zazwyczaj napędzane są one silnikami o mocy od 30 do 50 KM. Poruszają się z prędkością ustawioną mechanicznie przez czarterodawcę na 6-8 km/h z możliwością zerwania blokady - w wypadku groźby zderzenia. Ich konstrukcja zapewnia pełen komfort i możliwość swobodnego pływania nawet dla całej rodziny.

Obecnie na rynku działa wiele firm specjalizujących się w produkcji łodzi rekreacyjnych. Jeśli chcielibyśmy również dołączyć do grona producentów powinniśmy wiedzieć, że obowiązuje dyrektywa 2003/44/WE, zwana dyrektywą RCD. Ma ona zastosowanie właśnie do pływających jednostek rekreacyjnych dowolnego typu, o dowolnym napędzie, o długości kadłuba od 2,5 m do 24 m. Kompletnych i częściowo wyposażonych oraz do ich elementów.

Czyli zanim producent dopuści swój produkt do sprzedaży musi udowodnić, że rekreacyjna jednostka pływająca spełnia wymagania zawarte w wyżej wspomnianej dyrektywie. Za sprawdzenie zgodności odpowiada jednostka notyfikowana – przeprowadza ona kontrolę danego wyrobu, dokonuje obliczeń oraz innego rodzaju ocen. Następnie przygotowuje sprawozdanie o zgodności łodzi z wymaganiami oraz informuje osobę odpowiedzialną za wprowadzanie produktu do obrotu o jej obowiązkach.

Zadaniem producenta jest już tylko sporządzenie deklaracji zgodności i umieszczenie znaku CE na rekreacyjnej jednostce pływającej - łącznie z numerem identyfikacyjnym jednostki notyfikowanej.

W momencie, kiedy wszystkie kroki zostaną już zrealizowane, łódź wraz z pełną załogą może bezpiecznie pływać na wodach polskich i europejskich jezior.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 lipca

Wyruszyła śladem swojej poprzedniczki z 1957 r. (tratwa Nord) - tratwa "Nord-bis" z Kapitanem Andrzejem Urbańczykiem i zmieniającą się po drodze załogą. Po dotarciu do Gotlandii i 25 dniach żeglugi tratwa powróciła do Gdańska.
środa, 19 lipca 2006
W Gdyni rozpoczął się kolejny zlot żaglowców The Cutty Sark Tall Ship's Race.
sobota, 19 lipca 2003
Z przystani AKM w Gdańsku wyruszył niewielki (niecałe 8 m długości) jacht "Probus" z Kapitanem Jerzym Cołojewem z dwoma przyjaciółmi w rejs na Szetlandy, Wyspy Owcze; mały jacht powrócił do domu, po przebyciu około 2500 Mm w ciągu 777 godzin.
poniedziałek, 19 lipca 1971
Opuściło Świnoujście "Roztocze" z Kpt. Ziemowitem Barańskim, wychodząc w zakończony powodzeniem rejs na Wyspy Owcze.
poniedziałek, 19 lipca 1971