TYP: a1

Fountaine Pajot - o trzech takich, co budowali katamarany

czwartek, 29 grudnia 2016
Anna Ciężadło

Stocznia została utworzona w 1976 roku przez trzech Francuzów: Jean-Françoisa Fountaine Pajot, Yves Daniela Givona oraz Rémi Tristana, których, oprócz zamiłowania do żeglarstwa, połączyło również pragnienie tworzenia własnych łodzi. Panowie uznali, że wspólnymi siłami będą w stanie zrealizować swój ambitny plan i,  jak widać, nie mylili się.

www.fountaine-pajot.com

Historia

 

Historia Fountaine Pajot oficjalnie rozpoczęła się w 1976 roku, a kolejne modele, wypuszczane przez stocznię, wyznaczały aktualne trendy na światowych rynkach.

W 1983 roku stocznia wypuściła na rynek swój pierwszy katamaran, zaprojektowany przez Jouberta Nivelta. W 1991 roku powstał kolejny kultowy model, Marquises 53, będący w tamtym czasie niezwykle nowoczesną i innowacyjną jednostką.

Siedem lat później stocznia zaprezentowała dwa kolejne, dość niezwykłe katamarany-trawlery: Maryland 37 oraz Greenland 34. Kolejnym kamieniem milowym było stworzenie w 2000 roku jachtu Belize 43 – katamaranu, który ze względu na zastosowane w nim rozwiązania, od początku swojego istnienia stał benchmarkiem dla reszty szkutniczego świata.

 

W kolejnych latach stocznia zdecydowała się postawić nowoczesne, a jednocześnie  przyjazne środowisku rozwiązania. Od 2010 roku katamarany Fountaine Pajot wyposażone są w alternatywne źródła energii, a firma bardzo dba o ochronę środowiska oraz ekologię, wciąż przykładając ogromną wagę do perfekcji wykonania, komfortu użytkowników oraz dbałości o szczegóły.

 

Stocznia

 

Stocznia od początku stawiała na katamarany oraz na nowoczesność. Najwcześniejsze modele, takie, jak 505, 470 and 420 były wykonane z kompozytu o konstrukcji warstwowej, co w tamtych czasach było rozwiązaniem bardzo awangardowym.

 

Dziś stocznia posiada 40 lat doświadczenia i ugruntowaną pozycję na rynku, a mimo to wciąż lubi sięgać za horyzont i zaskakiwać świat nietuzinkowymi projektami.

 

Jak twierdzą sami przedstawiciele Fountaine Pajot, tym, co wyróżnia ich stocznię na tle konkurencji, jest nie tylko innowacyjność, ale przede wszystkim zaangażowanie jej pracowników, którzy łączą pasję z pracą, a właściwie - potrafią przekuć jedno w drugie.

Założyciele również mogą poszczycić się spektakularnymi osiągnięciami: Jean-François Fountaine wystąpił w 1976 na Olimpiadzie, zajął drugie miejsce w wyścigu Solitaire du Figaro i wygrał dwa transatlantyckie wyścigi. Z kolei Yves Pajot zdobył złoty medal na olimpiadzie w 1972 roku oraz wygrał kilkakrotnie tytuł żeglarskiego mistrza świata.

 

Jachty

 

Fountaine Pajot oferuje szeroką gamę jednostek, pozwalających odkryć prawdziwą frajdę z żeglowania, i to w warunkach, jakie zwykle kojarzą się bardziej z pięciogwiazdkowym hotelem, niż z łodzią.

Wysoka jakość, precyzja wykonania oraz najwyższe standardy bezpieczeństwa pozwalają na zasmakowanie żeglarskiej przygody w komfortowych, a wręcz luksusowych okolicznościach przyrody. Obecnie stocznia oferuje następujące modele katamaranów:

·         Lucia 40,

·         Helia 44 Evolution,

·         New 47,

·         Saba 50,

·         Ipanema 58,

·         Victoria 67

Tagi: jacht, stocznia, Fountaine Pajot
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 24 May

W Southampton zakończyła się 7 edycja Whitbread Race; zwycięża "Ef Language".
niedziela, 24 maja 1998
Urodził się Zygmunt Choreń, kapitan jachtowy, regatowiec morski, uczestnik rejsu na "Otago" w regatach Whitbread Race i przede wszystkim projektant żaglowców; m.in. zaprojektował żaglowce "Pogoria", "Iskra", "Dar Młodzieży", "Kaliakra", "Oceania", "Gwarek
sobota, 24 maja 1941