TYP: a1

Prom na baterie

poniedziałek, 16 stycznia 2017
Z mediów/MF

W gdyńskiej stoczni Crist trwa budowa kolejnej innowacyjnej jednostki. To ELEKTRA – prom z hybrydowym napędem. To druga taka jednostka w Europie.

Elektra

Fot. Crist S.A.

ELEKTRA będzie miała 97 m długości oraz 15 m szerokości. Na jej pokładzie zmieści się 372 pasażerów i 90 samochodów. Do obsługi tego nowoczesnego promu wystarczy załoga licząca sobie zaledwie trzy osoby.

Nowością w jednostce  jest zastosowanie hybrydowego napędu dieslowo-elektrycznego. ELEKTRA zostanie wyposażona w trzy silniki główne diesla, dwa pędniki azymutalne oraz zestaw akumulatorów. Będą one przystosowane do niesprzyjających warunków klimatycznych – układ oparty na komponentach Siemensa, o żywotności m.in. 10 lat, ma podołać północnym niskim temperaturom oraz dużym opadom śniegu. Baterie promu będą ładowane podczas wyładunku i załadunku a na załadowanie ich wystarczy zaledwie 7 minut. Docelowo jednostka będzie zasilana energią z baterii, a jeśli zajdzie taka potrzeba – silnikiem diesla.

Prom powstaje dla fińskiego armatora Finferries. Będzie obsługiwał przeprawę promową między Parainen a Nauvo w Finlandi.

ELEKTRA  ma być gotowa już w kwietniu tego roku.

Tagi: prom, Crist SA, stocznia, Elektra
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 20 października

Z Southampton w rejs dookoła świata ze wschodu na zachód wystartował Chay Blyth na "British Steel"; po 292. dniach rejsu i opłynięciu Przylądka Horn ze wschodu na zachód, Blyth 6 sierpnia 1971 roku powrócił do Anglii.
wtorek, 20 października 1970
Odbyło się pierwsze po II wojnie zebranie Ligi Morskiej.
piątek, 20 października 1944
Zwodowano jacht "Farys" dla Erwina Webera, pierwszego polskiego żeglarza samotnika.
niedziela, 20 października 1935