Trzech zawodników przekroczyło już tak zwaną bramkę bezpieczeństwa, która znajduje się na szerokości 45°S i rozciąga się od 109 do 121°E. Żeby przejść przez bramkę zawodnicy muszą zbliżyć się na odległość 1000 mil morskich do kontynentu australijskiego.
Bramka bezpieczeństwa została wyznaczona w tym miejscu przez komisję regatową na prośbę władz australijskich. W celu jej przekroczenia zawodnicy muszą zbliżyć się do wybrzeży Australii, co znacznie ułatwiłoby ewentualną akcję ratunkową. Bramki takie jak ta stosowane są w wokółziemskich regatach od momentu, gdy w roku 1997 w trakcie regat Vendée Globe jacht Brytyjczyka Tony'ego Bullimore'a wywrócił się, a żeglarz spędził cztery doby w odwróconym kadłubie na falach Oceanu Południowego.
Bramka bezpieczeństwa jest tu zaznaczona białą linią.
"Geronimo" bije rekord dookoła Australii (17 dni, 13 godzin, 32 minuty, 39 sekund).
czwartek, 7 lipca 2005
Na Oceanie Południowym zaginął podczas regat Vendee Globe Gerry Roufs na "Groupe LG".
poniedziałek, 7 lipca 1997
Z kanadyjskiego portu Victoria na Pacyfik wyruszył Kanadyjczyk Jon Claus Voss na jachcie o nazwie "Tilikum"; po przepłynięciu trzech oceanów zakończył podróż w Londynie.
niedziela, 7 lipca 1901
"Mari Cha IV" bije rekord przejścia trasy San Francisco - Hawaje z czasem 5 dni, 5 godzin, 43 minuty, 30 sekund.
środa, 7 lipca 2004
W Greenwich królowa Elżbieta II nadaje tytuł szlachecki Francisowi Chichesterowi.