TYP: a1

Velux 5 Oceans - bramka bezpieczeństwa

piątek, 7 stycznia 2011
Weronika Morys
Trzech zawodników przekroczyło już tak zwaną bramkę bezpieczeństwa, która znajduje się na szerokości 45°S i rozciąga się od 109 do 121°E. Żeby przejść przez bramkę zawodnicy muszą zbliżyć się na odległość 1000 mil morskich do kontynentu australijskiego.

Bramka bezpieczeństwa została wyznaczona w tym miejscu przez komisję regatową na prośbę władz australijskich. W celu jej przekroczenia zawodnicy muszą zbliżyć się do wybrzeży Australii, co znacznie ułatwiłoby ewentualną akcję ratunkową. Bramki takie jak ta stosowane są w wokółziemskich regatach od momentu, gdy w roku 1997 w trakcie regat Vendée Globe jacht Brytyjczyka Tony'ego Bullimore'a wywrócił się, a żeglarz spędził cztery doby w odwróconym kadłubie na falach Oceanu Południowego.

Velux5Oceans
Bramka bezpieczeństwa jest tu zaznaczona białą linią.

Więcej informacji na stronie: www.velux5oceans.com.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 czerwca

Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).
sobota, 16 czerwca 1990