W miniony weekend aż 43 jednostki podjęły wyzwanie dobycia głównego trofeum w Regatach o Puchar Mariny. To rekord frekwencji tej popularnej i nagrodzonej niedawno tytułem najlepszej imprezy żeglarskiej w ramach Pucharu Zatoki Gdańskiej. Tak silna obsada gwarantowała wysoki poziom sportowy, a także doskonałe widowisko dla sympatyków żagli, którzy zechcieli pokibicować załogom przy molo w Gdańsku-Brzeźnie.
Żeglarze walczyli w trzech klasach: ORC International, KWR i turystycznej. Regaty posiadały licencję Polskiego Związku Żeglarskiego i są zaliczane do Morskiego Żeglarskiego Pucharu Polski, Pucharu Zatoki Gdańskiej.
Dwudniowa impreza podzielona obejmowała 4 wyścigi, po dwa każdego dnia. Sobotnie warunki meteorologiczne nie sprzyjały zbytnio żeglarzom, ani obserwatorom. Natomiast niedziela wyglądała już odmiennie. Ładna pogoda i przede wszystkim silniejszy wiatr uczyniły rywalizację znacznie ciekawszą. Podmuchy wiatru o charakterze szkwałowym przysparzała od czasu do czasu pewne problemy niektórym załogom. Początek pierwszego niedzielnego biegu to efektowne żeglowanie przy nadmuchanych spinakerach, co podobało się widzom licznie zgromadzonym na molo.
Bruno Peyron na "Orange 2" bije rekord przejścia Atlantyku (2925 Mm w czasie 4 dni, 8 godzin, 23 minuty, 5 sekund).
czwartek, 6 lipca 2006
Francis Joyon bije na trimaranie "IDEC" rekord przejścia Atlantyku z czasem 6 dni, 4 godziny, 1 minuta, 5 sekund (2980 Mm).
środa, 6 lipca 2005
Wyruszył s/y "Generał Zaruski" pod dowództwem Kpt. Andrzeja Rościszewskiego; statek dotarł aż do Hornsundu i Zatoki Białych Niedźwiedzi, do polskiej stacji arktycznej. Rejs zakończył się 31.08.1975 r. w Gdyni.
niedziela, 6 lipca 1975
Z Hamilton na Bermudach wystartował do transatlantyckich regat z metą w Travemunde s/y "Komodor" pod dowództwem Kpt. Tadeusza Siwca; był to pierwszy start polskiego jachtu w regatach oceanicznych.
sobota, 6 lipca 1968
Na Morawach urodził się Richard Konkolski, żeglarz czechosłowacki, dwukrotny uczestnik wokółziemskich regat dookoła świata BOC Challenge.
wtorek, 6 lipca 1943
Zakończył rodzinny rejs dookoła świata na szkunerze "Sunbeam" Thomas Brassey; trasa o długości 37 000 Mm wiodła z Cowes przez Rio de Janeiro, Cieśninę Magellana, Tahiti, Honolulu, Colombo, Kanał Sueski, Gibraltar do Cowes.