TYP: a1

Fountaine Pajot - o trzech takich, co budowali katamarany

czwartek, 29 grudnia 2016
Anna Ciężadło

Stocznia została utworzona w 1976 roku przez trzech Francuzów: Jean-Françoisa Fountaine Pajot, Yves Daniela Givona oraz Rémi Tristana, których, oprócz zamiłowania do żeglarstwa, połączyło również pragnienie tworzenia własnych łodzi. Panowie uznali, że wspólnymi siłami będą w stanie zrealizować swój ambitny plan i,  jak widać, nie mylili się.

www.fountaine-pajot.com

Historia

 

Historia Fountaine Pajot oficjalnie rozpoczęła się w 1976 roku, a kolejne modele, wypuszczane przez stocznię, wyznaczały aktualne trendy na światowych rynkach.

W 1983 roku stocznia wypuściła na rynek swój pierwszy katamaran, zaprojektowany przez Jouberta Nivelta. W 1991 roku powstał kolejny kultowy model, Marquises 53, będący w tamtym czasie niezwykle nowoczesną i innowacyjną jednostką.

Siedem lat później stocznia zaprezentowała dwa kolejne, dość niezwykłe katamarany-trawlery: Maryland 37 oraz Greenland 34. Kolejnym kamieniem milowym było stworzenie w 2000 roku jachtu Belize 43 – katamaranu, który ze względu na zastosowane w nim rozwiązania, od początku swojego istnienia stał benchmarkiem dla reszty szkutniczego świata.

 

W kolejnych latach stocznia zdecydowała się postawić nowoczesne, a jednocześnie  przyjazne środowisku rozwiązania. Od 2010 roku katamarany Fountaine Pajot wyposażone są w alternatywne źródła energii, a firma bardzo dba o ochronę środowiska oraz ekologię, wciąż przykładając ogromną wagę do perfekcji wykonania, komfortu użytkowników oraz dbałości o szczegóły.

 

Stocznia

 

Stocznia od początku stawiała na katamarany oraz na nowoczesność. Najwcześniejsze modele, takie, jak 505, 470 and 420 były wykonane z kompozytu o konstrukcji warstwowej, co w tamtych czasach było rozwiązaniem bardzo awangardowym.

 

Dziś stocznia posiada 40 lat doświadczenia i ugruntowaną pozycję na rynku, a mimo to wciąż lubi sięgać za horyzont i zaskakiwać świat nietuzinkowymi projektami.

 

Jak twierdzą sami przedstawiciele Fountaine Pajot, tym, co wyróżnia ich stocznię na tle konkurencji, jest nie tylko innowacyjność, ale przede wszystkim zaangażowanie jej pracowników, którzy łączą pasję z pracą, a właściwie - potrafią przekuć jedno w drugie.

Założyciele również mogą poszczycić się spektakularnymi osiągnięciami: Jean-François Fountaine wystąpił w 1976 na Olimpiadzie, zajął drugie miejsce w wyścigu Solitaire du Figaro i wygrał dwa transatlantyckie wyścigi. Z kolei Yves Pajot zdobył złoty medal na olimpiadzie w 1972 roku oraz wygrał kilkakrotnie tytuł żeglarskiego mistrza świata.

 

Jachty

 

Fountaine Pajot oferuje szeroką gamę jednostek, pozwalających odkryć prawdziwą frajdę z żeglowania, i to w warunkach, jakie zwykle kojarzą się bardziej z pięciogwiazdkowym hotelem, niż z łodzią.

Wysoka jakość, precyzja wykonania oraz najwyższe standardy bezpieczeństwa pozwalają na zasmakowanie żeglarskiej przygody w komfortowych, a wręcz luksusowych okolicznościach przyrody. Obecnie stocznia oferuje następujące modele katamaranów:

·         Lucia 40,

·         Helia 44 Evolution,

·         New 47,

·         Saba 50,

·         Ipanema 58,

·         Victoria 67

Tagi: jacht, stocznia, Fountaine Pajot
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 September

Wypłynięciem na wody Pacyfiku przez Cieśninę Beringa załoga jachtu "Stary" pod Kpt. Jackiem Wacławskim zamknęła symboliczną bramę Przejścia Północno-Zachodniego. Równolegle ze "Starym" przejście pokonał drugi polski jacht s/y "Nekton" pod Kpt. Tadeuszem N
wtorek, 19 września 2006
Zmarł Tadeusz Prechitko, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, pilot Chorągwi ZHP w Wolnym Mieście, działacz żeglarski od 1927 r. W 1936 r. na s/y "Korsarz" wygrał wyścig na XI Igrzyska Olimpijskie z Helu do Kilonii. Na tym jachcie w 1963 r. zajął III miejsc
niedziela, 19 września 1982
Na jachcie "Kurun" wyszedł w rejs dookoła świata (z portu wyjścia Croisic do Maroka z towarzyszem żeglugi, potem już samotnie) Jacques-Yves Le Toumelin; trasa rejsu wiodła przez Atlantyk, Kanał Panamski, Markizy, Cieśninę Torresa, Kapsztad do portu wyjści
poniedziałek, 19 września 1949