Co wyjdzie z połączenia francuskiej pasji i polskiej kreatywności? Katamaran - i to najlepszy na świecie

czwartek, 1 września 2016
Anna Ciężadło
Historia powstania stoczni Sunreef Yachts rozpoczyna się w Francji, gdzie młody, ambitny biznesmen, pan Francis Lapp, zajmował się zupełnie nie-szkutniczą działalnością – produkował bowiem szafy elektryczne dla światowych gigantów, jak Coca-Cola czy Siemens. Któregoś dnia, zaproszony na rajd samochodowy przez Automobil Club, pojawił się jednak w Polsce i docenił jej potencjał rozwojowy. Nasz kraj spodobał mu się na tyle, ze już w 2 tygodnie po zakończeniu rajdu przeniósł tu swój dom – i swój biznes.



Wciąż produkował szafy elektryczne, działając pod marką HTEP POLSKA Sp. z o.o., jednak systematycznie poszerzał zakres usług o instalację systemów sanitarnych, grzewczych oraz wentylacyjnych w obiektach przemysłowych. Pewnego dnia pan Francis przepłynął się jednak katamaranem – i był to przełom, bowiem od tego dnia zaczął myśleć poważnie o mieszkaniu i podróżowaniu na łodziach. Początkowo założył biuro podróży Sunreef Travel, specjalizujące się w czarterach na Oceanie Indyjskim. Biuro zaczęło odnosić sukcesy, a jednocześnie poszukiwać, w odpowiedzi na zapytania klientów, mieszkalnego dwukadłubowca. Bezskutecznie, bowiem, jak się okazało, takie łodzie po prostu nie istniały. Do czasu. Francis postanawia bowiem otworzyć własną stocznię, opierając się o kapitał, zgromadzony dzięki HTEP POLSKA i o własną pasje. Idąc za radą przyjaciela z Madagaskaru, na lokalizację nowego biznesu wybiera Gdańsk. Tam, na terenie dawnej stoczni, wynajmuje pierwszą halę produkcyjną, gdzie po 11 miesiącach powstaje pierwsza jednostka – Sunreef 74, będący pierwszym polskim pełnomorskim katamaranem, wyznaczającym ze względu na nowatorską konstrukcje nowe trendy w budowie łodzi.


Co robią?

Wyjątkowość Sunreef 74 polegała nie tylko na jego rozmiarach, ale przede wszystkim na wyposażeniu do w tzw. flybridge (pokład słoneczny), mieszczący główne stanowisko sterowania i znacznie powiększający powierzchnię mieszkalną katamaranu. Od czasu zwodowania pierwszej sztuki, Sunreef pozostaje niekwestionowanym liderem w produkcji nowoczesnych i luksusowych katamaranów. Jak dotąd, stocznia zwodowała już ponad 60 jednostek żaglowych i motorowych. Każdego roku wzrasta zarówno liczba produkowanych sztuk, jak i różnorodność modeli. Przełomowym rokiem był tu 2010, kiedy Suunreef zwodowała dwa super-jachty, o długości przekraczającej 100 stóp: IPHARA oraz CHE.

Obecnie stocznia produkuje katamarany żaglowe z serii Gamma Semi-Custom: SUNREEF 50,60,74, 80 i 82 oraz z serii Gamma Custom: SINGLE DECK, DOUBLE DECK oraz SUNREEF ULTIMATE.

W ofercie znajdują się też katamarany motorowe, również w dwóch seriach
-Semi – Custom Line: SUNREEF POWER 60,70,75 i 90;
-Custom – Line: SUNREEF POWER 115 i 150 oraz SUNREEF POWER TRIMARAN 150 i 210.

Dla kogo to robią?

Najwyższa jakość, nowatorskie rozwiązania, a przede wszystkim pasja – każdy z tych elementów sprawił, że jachty, oferowane przez Sunreef nie mają sobie równych i doceniane są przez klientów pochodzących ze wszystkich kontynentów poza Antarktydą. Luksus, jaki oferują katamarany Sunreef, został doceniony nawet przez najbardziej wymagających klientów, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Monako.

SUNREEF YACHTS w pigułce

Adres: SUNREEF YACHTS CHARTER Sp. z O.O., Ul. Doki 1, 80-958 Gdańsk

Ilość pracowników
ok. 350

Specjalizacja: Katamarany żaglowe, katamarany i trimarany motorowe
Modele KATAMARANY ŻAGLOWE: SUNREEF 50,60,74,80,82, SINGLE DECK, DOUBLE DECK, SUNREEF ULTIMATE
KATAMARANY MOTOROWE: POWER 60,70,75,90, SUNREEF POWER 115 i 150
TRIMARANY MOTOROWE: POWER TRIMARAN 150 i 210





Tagi: Sunreef Yachts, stocznia, katamaran
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 5 listopada

5 listopada 1940 podniesienie polskiej bandery na ORP Piorun. Niszczyciel został wcielony do 10 Grupy Eskortowej stacjonującej w Greenock, a większość jego załogi stanowili marynarze ocaleni z załogi ORP Grom oraz polscy ochotnicy, którzy przybyli z Franc
wtorek, 5 listopada 1940
Z hiszpańskiego portu Sanxenxo wystartowała kolejna edycja regat Volvo Ocean Race.
sobota, 5 listopada 2005
Z Saint Malo wystartowały transatlantyckie tzw. Regaty Rumowe samotnych żeglarzy, ale na jachtach bez ograniczeń wielkości; na finiszu zwyciężył Michael Birch na "Olympus-Photo" o 1,5 minuty wyprzedzając Michaela Malinowskyego na "Kriterze V". W czasie re
niedziela, 5 listopada 1978
W Szczecinie rozpoczyna działalność Wydział Nawigacyjny Państwowej Szkoły Morskiej w Gdyni, zalążek późniejszej wyższej szkoły morskiej w tym mieście.
środa, 5 listopada 1947
Wybrano pierwsze po wojnie władze Gdańskiego Akademickiego Związku Morskiego z Mirosławem Sową jako prezesem.
poniedziałek, 5 listopada 1945