TYP: a1

Udział w Regatach Unity Line, potem rejs dookoła świata, a teraz kolejny raz kolejny raz Regaty Unity Line

poniedziałek, 18 czerwca 2018
Piotr Stelmarczyk

Kpt. Mirosław Lewiński wystartuje w XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko. Mirek wielokrotnie startował  w naszych regatach.  W latach 2010-2014 zrealizował swoje marzenie - rejs dookoła świata szlakiem Władysława Wagnera. 

Kpt. Mirosław Lewiński  zrealizował  rejs dookoła świata w okresie 29.05.2010-25.11.2014  na jachcie „Ulysses”.  
Ulysses to 13,5 metrowy jacht, projektu holenderskiej firmy Van de Stadt – Madeira. Ulysses został zbudowany metodą gospodarczą, techniką "core wood epoxy" co dało niezwykle silny i sztywny kadłub. Jacht został zbudowany z myślą o tej właśnie wyprawie. Łącznie kpt. Mirosław Lewiński przepłynął  44.186 mil morskich, z czego około 10.000 samotnie, płynąc samotnie z Galapagos na Markizy 21 dni , 3200 mil i dalej przez Tuamotu, Wyspy Towarzystwa, Cooka, Samoa Zachodnie, Fiji,  Nową Kaledonię do Australii. Samotnie też przepłynął  Morze Śródziemne z Gocek w Turcji do Fuengiroli w Hiszpani. 


Etapowa wyprawa „Ulyssesa” prowadziła przez Kanał Panamski i Kanał Sueski. Trasa rejsu wiodła przez Maderę, Los Salvagenes, Wyspy Kanaryjskie, Karaiby, Wenezuelę, Kolumbię,  Kanał Panamski, Galapagos, Markizy, Wyspy Towarzystwa, Samoa Zachodnie, Tahiti, Bora-Bora,  Fidżi, Nową Kaledonię, Australię, Papua Nową Gwineę, Palau, Filipiny, Borneo, Singapur, Malezję, Tajlandię, Malediwy, Yemen,  Erytryję, Egipt, Kanał Sueski, Izrael, Cypr, Turcję, Grecję, Hiszpanię, Gibraltar i zakończyła się na Wyspach Kanaryjskich.
 Przez pokład Ulyssesa przeszło ponad 30 załóg , w  sumie ponad 150 osób od przyjaciół i znajomych po backpackersów różnych narodowości gdy pływał miedzy Cartageną a Portobelo.  Byli Niemcy, Francuzi, Holendrzy, Belgowie, Hiszpanie, Amerykanie, Australijczycy, Argentyńczycy, Anglicy i oczywiście Polacy. Dzięki załogom mógł pokryć koszty wyprawy. 


Atlantyk z Cabo  Verde na Barbados 2300 mil przepłynął w 15 dni z czteroosobową załogą. Ocean Indyjski z Tajlandii przez Malediwy i Morze Czerwone płynął  z trzyosobową załogą z Białorusi, Rosji i Ukrainy. Ulysses był jednym z niewielu jachtów ze względu na zagrożenie piratami, które  w 2014 roku pokonały tę trasę (bodajże  piątym). Jednocześnie podczas rejsu pamiętał o patronie rejsu Władysławie Wagnerze wystawiając w portach tablice informujące, we wszystkich wywiadach telewizyjnych, radiowych oraz prasowych, spotkaniach w klubach Rotary na Grenadzie, Australii i Filipinach zawsze wspominał o  Kpt. Wagnerze krzewiąc wiedzę o postaci. Wszyscy członkowie załóg (150 osób) również zostali przeszkoleni z historii Władysława Wagnera.
Cztero i półletni rejs wykazał bardzo dobre przygotowanie żeglarskie  kapitana oraz przygotowanie techniczne  jachtu. 

Aktualnie Mirek przygotowuje kolejną wyprawę - Patagonia 2019, chcąc przypomnieć braci Piotra i Mieczysława Ejsmontów, którzy 50 lat temu zaginęli na tych wodach. 
Żeglarze zainteresowani udziałem w niej mogą się kontaktować z Mirkiem. 

Kontakt i informacje
www.rejswagnera.pl
sy.ulysses@gmail.com
Facebook, Whats app
tel. +48 502259111


Zapraszam także na www.regaty-unityline.pl gdzie w archiwum w dziale media - fotografie nie związane z regatami pod linkiem https://plus.google.com/u/0/photos/105495011203591273235/album/6087931680975980193/6087931712758429794  można obejrzeć fotografie z wielkiego rejsu Mirka. 

Załączam fotografie Anny Kaźmierczak z VII Regat Unity Line oraz fotografię Mirka Lewińskiego z dnia 31.05.2018. 

Przesyłam pozdrowienia. Zapraszam do zgłoszeń do XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko. Komandor XVIII Regat Unity Line im. Piotra Waszczenko Piotr Stelmarczyk

Tagi: regaty, Unity Line, Mirosław Lewiński
O Autorze

Piotr Stelmarczyk

Żeglować zacząłem w 1965 roku w Klubie Sportów Wodnych Ligi Obrony Kraju w Łodzi. W latach 1969 -1973 zorganizowałem i prowadziłem Sekcję Żeglarską JK AZS przy Wyższej Szkole Rolniczej. W tym czasie zorganizowałem kursy żeglarskie, rejsy, opiekę nad jachtami "Nadir", Folkboatem "Atos" Omegą "Helios" i „Kanią”. Ponadto jako rozwinięcie kursów na możliwie najwyższym poziomie zorganizowałem cykl "Spotkania z żeglarstwem".
W 1972 roku wraz z żeglarzami Sekcji Żeglarskiej JK AZS przy Wyższej Szkole Rolniczej pomagałem w przygotowaniu „Poloneza” dla kpt. Krzysztofa Baranowskiego. W roku 1973 jako bosman jachtu „Opty”, wówczas należącego do Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, doprowadziłem do jego wyposażenia, zwodowania i pływałem na nim cały sezon 1973.
W 1974 roku zorganizowałem według moich pomysłów Jacht Klub Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, Bałtyckie Regaty Samotnych Żeglarzy o Puchar "Poloneza" oraz ogólnodostępny kurs żeglarski.
Ze względu na problemy zdrowotne z dwójką moich dzieci w latach 1976-2000 ograniczyłem swoją działalność żeglarską do sporadycznych rejsów.

Od rok 2001 organizuję, według moich pomysłów, Regaty Unity Line. Uczestniczyło w nich od 20 do ponad 100 jachtów z żeglarzami w liczbie od 100 do około 400 z Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Czech, Rosji i jeden Francuz. Tę imprezę zamierzam organizować póki sił starczy.

W roku 2014 zorganizowałem 50 Etapowe Regaty Turystyczne. W latach 2012 - 2016 zorganizowałem pięć edycji Regat Stepnica a w latach 2013 - 2015 trzy edycje Regat Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego Bakista Cup. W ramach tych regat dwukrotnie zorganizowałem Regaty Gryfa Pomorskiego.

Od roku 2013 kilkukrotnie uczestniczyłem w organizacji Regat Srebrny Dzwon, jako żeglarz Jacht Klubu Morskiego "Joseph Conrad" w Kołobrzegu.

Szczegóły moich przedsięwzięć są na stronie www.regaty-unityline.pl

TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 18 lipca

W Newport zakończył transatlantyckie regaty samotników Kapitan Krzysztof Baranowski na s/y "Polonez", który po przeliczeniu handicapowym został sklasyfikowany na 17 miejscu. W tych samych regatach 29. miejsce zajął Zbigniew Puchalski na s/y "Miranda" i 34
wtorek, 18 lipca 1972