TYP: a1

Przekazano teren pod przekop przez Mierzeję

piątek, 18 października 2019
Z mediów/Urząd Morski w Gdyni

Dziś, 18 października Urząd Morski w Gdyni, w piątek, przekazał wykonawcy, czyli konsorcjum firm N.V. Besix SA, NDI S.A. i NDI Sp.z o.o. teren pod realizację przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Czas na wykonanie inwestycji to 32 miesiące.

 

Wykonawca  pracuje teraz nad harmonogramem prac budowlanych i dokumentami kontraktowymi,  wymaganymi przed rozpoczęciem robót. Teren prac zostanie zabezpieczony, z zachowaniem ciągłości komunikacji drogowej.

Dwa tygodnie temu, podczas podpisywania umowy na realizację inwestycji, kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni powiedział:  Po przekazaniu placu budowy wykonawca będzie realizował te zamierzenia, które zostały nakreślone, czyli budowę przyczółków i nabrzeży od strony Zalewu Wiślanego i od strony Zatoki Gdańskiej, tak aby materiał i różnego rodzaju konstrukcje, które są potrzebne do realizacji przedsięwzięcia, były transportowane drogą wodną, odciążając w ten sposób mieszkańców i wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. To jest priorytetowe dla nas i wykonawcy. (…) Ochrona środowiska jest dla nas kolejnym priorytetem ale też trudnością do pokonania. Mamy ograniczenia zarówno co do pory dnia na wykonanie pewnych prac hydrotechnicznych, pogłębiarskich, jak też i pory roku…”  

 „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską część I”, bo tak oficjalnie nazywa się zadanie, obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz oznakowaniem nawigacyjnym, budynkami technicznymi (wraz z instalacjami), parkingami, punktem widokowym, nowym układem drogowym z dwoma ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą, sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, ujęcia wody podziemnej, budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym.

W ramach całej inwestycji zaplanowano: ww. zadania w ramach części I oraz budowę toru wodnego na Zalewie Wiślanym, przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, wraz ze zmianami układu drogowego oraz sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych, robót instalacyjnych (odwodnieniowych, sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.

Inwestycja znajduje się w granicach dwóch województw – pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W granicach województwa pomorskiego w gminie Sztutowo zlokalizowana jest część inwestycji obejmująca budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, budowę toru wodnego w północnej części Zalewu Wiślanego (granica województw przecina środek Zalewu Wiślanego) oraz budowę sztucznej wyspy (również w granicach Gminy Krynica Morska). W granicach województwa warmińsko-mazurskiego, w gminie Tolkmicko, zlokalizowana jest południowa część toru wodnego na Zalewie Wiślanym oraz w granicach gminy Elbląg i miasta Elbląga – tor wodny na rzece Elbląg z przyległymi terenami lądowymi.

Ogłoszenie przetargu dot. części II zaplanowane jest do końca br. Postępowanie będzie dotyczyło prac na rzece Elbląg, polegających na obudowie brzegów oraz robotach czerpalnych, a także budowie mostu obrotowego w miejscowości Nowakowo. Ostatnie postępowanie na roboty pogłębiarskie (cz. III)  na Zalewie Wiślanym, wstępnie planowane jest do ogłoszenia za 1,5 – 2 lata.

 

Tagi: przekop, Mierzeja Wiślana
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 10 October

Katamaran "Playstation" bije rekord Atlantyku (4 dni, 17 godzin, 28 minut, 6 sekund).
środa, 10 października 2001
Na "Nord V" Andrzej Urbańczyk wystartował do kolejnej próby opłynięcia kuli ziemskiej. Z powodu awarii rejs został przerwany.
sobota, 10 października 1992
Urodził się Tadeusz Prechitko, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, pilot chorągwi w Wolnym Mieście Gdańsk, słynny z racji zwycięstwa w regatach Sopot-Kilonia (1936 rok) na s/y "Korsarz".
piątek, 10 października 1913