TYP: a1

Pożar na francuskim okręcie podwodnym o napędzie atomowym

poniedziałek, 15 czerwca 2020
Z mediów/Defence24.pl

Na francuskim okręcie podwodnym o napędzie nuklearnym SNA Perle, zacumowanym w porcie w Tulonie  wybuchł w piątek pożar. Ogień został opanowany, nikt nie został ranny.

 
Pożar wybuchł w piątek o godzinie 10.35, gdy jednostka przechodziła przegląd w bazie marynarki wojennej w Tulonie. Na pokładzie przebywało wtedy około 40 pracowników stoczni. Jak przekazały miejscowe władze, na pokładzie okrętu nie było broni ani materiałów nuklearnych - w ramach przygotowania do prac stoczniowych, z pokładu okrętu zostały wcześniej usunięte reaktor jądrowy, paliwo jądrowe, uzbrojenie, baterie akumulatorów i paliwo dla rezerwowego silnika diesla. Nie było więc niebezpieczeństwa skażenia, ani poważnej eksplozji. 
Na razie nie wiadomo, co spowodowało pożar. Trudno też stwierdzić, jaka jest skala zniszczeń, ale pożar określono jako "poważny".

Przegląd i modernizacja SNA Perle rozpoczęła się w styczniu i ma potrwać 18 miesięcy. Prace zawieszono na dwa miesiące z powodu zagrożenia epidemią COVID-19, ale zostały wznowione w połowie maja w nowym reżimie sanitarnym. 
SNA Perle został oddany do użytku w 1990 roku. Aktywną służbę rozpoczął trzy lata później. Jednostka jest w stanie przebywać na morzu 220 dni w roku. Okręty podwodne typu Rubis (oznaczane również jako typ Améthyste) to najmniejsze uderzeniowe okręty podwodne z napędem atomowym na świecie. Mają długość 73,6 m, szerokość 7,6 m oraz wyporność podwodną 2600 ton. 

 

Tagi: SNA Perle, pożar, okręt podwodny
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 lipca

Wyruszyła śladem swojej poprzedniczki z 1957 r. (tratwa Nord) - tratwa "Nord-bis" z Kapitanem Andrzejem Urbańczykiem i zmieniającą się po drodze załogą. Po dotarciu do Gotlandii i 25 dniach żeglugi tratwa powróciła do Gdańska.
środa, 19 lipca 2006
W Gdyni rozpoczął się kolejny zlot żaglowców The Cutty Sark Tall Ship's Race.
sobota, 19 lipca 2003
Z przystani AKM w Gdańsku wyruszył niewielki (niecałe 8 m długości) jacht "Probus" z Kapitanem Jerzym Cołojewem z dwoma przyjaciółmi w rejs na Szetlandy, Wyspy Owcze; mały jacht powrócił do domu, po przebyciu około 2500 Mm w ciągu 777 godzin.
poniedziałek, 19 lipca 1971
Opuściło Świnoujście "Roztocze" z Kpt. Ziemowitem Barańskim, wychodząc w zakończony powodzeniem rejs na Wyspy Owcze.
poniedziałek, 19 lipca 1971