TYP: a1

Udany start szczecińskich załóg w Darłowie

poniedziałek, 1 września 2014
Informacja prasowa
W dniach od 21 do 24 sierpnia w Darłowie odbyły się Morskie Żeglarskie Mistrzostwa Polski 2014 w formule ORC International.



Na starcie do waliki o medale stawiło się 15 najlepszych załóg z Polski, w tym kilka z naszego regionu. Jachty zostały zwyczajowo podzielone na 2 grupy: większe i szybsze jednostki walczyły o złoto w grupie ORC Int. I, natomiast mniejsze jachty ale w liczniejszej grupie stanęły do walki o najwyższe laury w grupie ORC Int. II. Wśród nich na jachcie Master3, w składzie: Bogdan Wrzesień, Darek Konopczak, Adam Laskowski i Olek Waszkiewicz - reprezentanci szczecińskiego Centrum Żeglarskiego. W pierwszej grupie zabrakło niestety 2 czołowych załóg z Trójmiasta i Ustki. Obie z powodów technicznych nie mogły stawić się na starcie Mistrzostw.

Jak przystało na regaty tej rangi obserwować można było na wodzie wiele ciekawych pojedynków a niejednokrotnie o kolejności na mecie, zarówno po przeliczeniu jak i bezpośrednio, decydowały pojedyncze sekundy. Jeśli dodamy do tego wiatr wiejący z siłą między 4 a 7 st. B oraz wysokie fale nie trudno sobie wyobrazić, że widowisko było interesujące nawet dla plażowiczów nie znających się na żeglarstwie.

W pierwszym dniu odbyły się 3 wyścigi: 2 krótkie (tzw. up&down) oraz wyścig średni. I już po pierwszym dniu można było zauważyć, że w grupie mniejszych jachtów faworytami byli szczeciński Smyczek, trójmiejski Oiler III oraz również szczeciński Master3. Jednak kolejne 4 jachty miały na tyle niewielką stratę, że jeszcze nie można było przesądzać ich losów. Natomiast w grupie ORC I każdy poza Bryzą 33 miał szansę na zwycięstwo.

Drugi dzień regat to długi wyścig. Ważny bo z dużą wagą punktową. Bardzo silny wiatr był dużym wyzwaniem szczególnie dla najmniejszych jednostek – nie obyło się bez awarii i porwanych żagli. Po tym wyścigu stało się jasne, że w ORC II podium podzielą między siebie załogi Smyczka, Oilera III oraz Mastera3. Tylko awarie lub na prawdę poważne błędy w dwóch ostatnich wyścigach mogły pozbawić te załogi medali. Z kolei w grupie większych jednostek sprawa zwycięstwa była nadal otwarta.

2 ostatnie, niedzielne wyścigi ustaliły kolejność na podium. W ORC I szczeciński Kingfisher rzutem na taśmę wdrapał się na najwyższy stopień podium – decydowały pojedyncze sekundy.

Nie inaczej było w grupie mniejszych jachtów. W pierwszym niedzielnym wyścigu różnice na mecie pomiędzy czołowymi jachtami były 3-4 sekundowe.

Ostatecznie podium wyglądało następująco:

ORC I
1. Kingfisher (Szczecin)
2. Hobart
3. Aquarella

ORC II
1. Smyczek (Szczecin)
2. Oiler III
3. Master3 (Szczecin)

To duży sukces szczecińskich żeglarzy, 3 medale trafiły do Szczecina. Gratulacje dla zwycięzców.

TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 lipca

Wyruszyła śladem swojej poprzedniczki z 1957 r. (tratwa Nord) - tratwa "Nord-bis" z Kapitanem Andrzejem Urbańczykiem i zmieniającą się po drodze załogą. Po dotarciu do Gotlandii i 25 dniach żeglugi tratwa powróciła do Gdańska.
środa, 19 lipca 2006
W Gdyni rozpoczął się kolejny zlot żaglowców The Cutty Sark Tall Ship's Race.
sobota, 19 lipca 2003
Z przystani AKM w Gdańsku wyruszył niewielki (niecałe 8 m długości) jacht "Probus" z Kapitanem Jerzym Cołojewem z dwoma przyjaciółmi w rejs na Szetlandy, Wyspy Owcze; mały jacht powrócił do domu, po przebyciu około 2500 Mm w ciągu 777 godzin.
poniedziałek, 19 lipca 1971
Opuściło Świnoujście "Roztocze" z Kpt. Ziemowitem Barańskim, wychodząc w zakończony powodzeniem rejs na Wyspy Owcze.
poniedziałek, 19 lipca 1971