TYP: a1

Mazurek, Nadir i Kantapper wystartują w grupie Oldtimerów XVII Regat Unity Line

środa, 28 czerwca 2017
Piotr Stelmarczyk

Żeglarze zgłaszają się do XVII Regat Unity Line. Zgłosiły się już 23 załogi, polskie i niemieckie. Liczny udział żeglarzy niemieckich to tradycja tych regat. To wynik wieloletnich działań na terenie Niemiec i Danii Waldka Skuzy, armatora i kapitana jachtu "Kantapper", stałego uczestnika naszych regat z numerem burtowym 1. 

[t]Nadir[/t] [s]Fot. Marek Wilczek[/s]

Także wieloletnimi uczestnikami są jachty "Nadir"z kpt. Maciejem Korkiem i "Mazurek" z kpt. Markiem Hermachem.

[t]Nadir[/t] [s]Fot. Tomek Turczyński[/s]

Na jachcie "Mazurek" kpt. Krystyna Chojnowska - Liskiewicz w dniu 28 marca 1976 wyruszyła z Las Palmas w rejs samotnie dookoła świata.  Trasa rejsu przebiegała przez Atlantyk, Kanał Panamski, Ocean Spokojny, Australię i wokół Afryki. Po dwóch latach, 20 marca 1978 żeglarka zamknęła pętlę rejsu dookoła świata w pobliżu wysp Zielonego Przylądka, przepływając samotnie 28 696 mil morskich.

[t]Mazurek[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

Do Las Palmas dopłynęła w kwietniu. Była pierwszą kobietą, która dokonała takiego wyczynu,  jej konkurentka, Naomi James, zamknęła pętlę dookoła świata 39 dni później, 28 kwietnia 1978. Historyczny jacht jest własnością żeglarskiej rodziny Hermachów - Urszuli, Marka i Zbyszka i dzięki ich wysiłkom dalej pływa w znakomitym stanie technicznym. 

[t]Mazurek[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

Również "Nadir" ma szczęście mieć znakomitego bosmana, jednocześnie kapitana Macieja Korka i pracowitą Maszoperię. Dzięki Ich ogromnej pracy ten najstarszy polski, pływający 111 - letni jacht jest wzorowo utrzymany i uczestniczy w licznych rejsach i regatach. W roku 2017 kpt. Maciej Korek otrzymał Żeglarską Specjalną Nagrodę Szczecina 2016 za dbałość o ten historyczny jacht.

[t]Kantapper[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

Do tego jachtu mam szczególny sentyment, gdyż w latach 1969-1972 byłem jego bosmanem. Na własnym przykładzie wiem ile czasu zajmuje opieka nad drewnianym jachtem. Pamiętam jak przez jesień, zimę i wiosnę jeździłem z moją maszoperią na zimową przystań Jacht Klubu AZS na Wyspie Akademickiej na Odrze w Szczecinie na Pomorzanach. 

[t]Kantapper[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

W dniach 11 – 14 sierpnia 2017 odbędzie się kolejna, XVII już edycja Regat Unity Line na trasie Świnoujście – Kołobrzeg – Dziwnów.

 

Termin zgłoszeń do 1 lipca. Udział w regatach wymaga opłacenia wpisowego w wysokości: 60 PLN od jachtu oraz dodatkowo od każdego załoganta łącznie z kapitanem 40 PLN, dla jachtów z załogą jednoosobową 50 PLN. Wszyscy, którzy zgłoszą się do 1 lipca mają powyższe wpisowe, termin wpłacenia do 11 sierpnia. Ważny jest termin zgłoszenia. 

Zgłoszenia mogą być uzupełniane w późniejszym terminie - składy załóg, dane polisy OC, grupy startowe. 

Zgłoszenia po 1 lipca powodują podwójne wpisowe, termin wpłacenia do 11 sierpnia. Wymagane jest udokumentowanie posiadania polisy OC.

Zgłaszając się w grupie Open należy wskazać czy jacht będzie w grupach według długości kadłuba, grupie żeglarzy samotnych czy oldtimerów. Grupa oldtimerów to jachty zbudowane przed 31.12.1977.  

 

Więcej szczegółów na www.regaty-unityline.pl  gdzie dostępne są dokumenty regatowe.

 

 

                                                                                                                        

Tagi: regaty, Regaty Unity Line, oldtimery
O Autorze

Piotr Stelmarczyk

Żeglować zacząłem w 1965 roku w Klubie Sportów Wodnych Ligi Obrony Kraju w Łodzi. W latach 1969 -1973 zorganizowałem i prowadziłem Sekcję Żeglarską JK AZS przy Wyższej Szkole Rolniczej. W tym czasie zorganizowałem kursy żeglarskie, rejsy, opiekę nad jachtami "Nadir", Folkboatem "Atos" Omegą "Helios" i „Kanią”. Ponadto jako rozwinięcie kursów na możliwie najwyższym poziomie zorganizowałem cykl "Spotkania z żeglarstwem".
W 1972 roku wraz z żeglarzami Sekcji Żeglarskiej JK AZS przy Wyższej Szkole Rolniczej pomagałem w przygotowaniu „Poloneza” dla kpt. Krzysztofa Baranowskiego. W roku 1973 jako bosman jachtu „Opty”, wówczas należącego do Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, doprowadziłem do jego wyposażenia, zwodowania i pływałem na nim cały sezon 1973.
W 1974 roku zorganizowałem według moich pomysłów Jacht Klub Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie, Bałtyckie Regaty Samotnych Żeglarzy o Puchar "Poloneza" oraz ogólnodostępny kurs żeglarski.
Ze względu na problemy zdrowotne z dwójką moich dzieci w latach 1976-2000 ograniczyłem swoją działalność żeglarską do sporadycznych rejsów.

Od rok 2001 organizuję, według moich pomysłów, Regaty Unity Line. Uczestniczyło w nich od 20 do ponad 100 jachtów z żeglarzami w liczbie od 100 do około 400 z Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Czech, Rosji i jeden Francuz. Tę imprezę zamierzam organizować póki sił starczy.

W roku 2014 zorganizowałem 50 Etapowe Regaty Turystyczne. W latach 2012 - 2016 zorganizowałem pięć edycji Regat Stepnica a w latach 2013 - 2015 trzy edycje Regat Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego Bakista Cup. W ramach tych regat dwukrotnie zorganizowałem Regaty Gryfa Pomorskiego.

Od roku 2013 kilkukrotnie uczestniczyłem w organizacji Regat Srebrny Dzwon, jako żeglarz Jacht Klubu Morskiego "Joseph Conrad" w Kołobrzegu.

Szczegóły moich przedsięwzięć są na stronie www.regaty-unityline.pl

TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 25 lutego

Król Zygmunt August wydaje dekret w sprawie utworzenia w Pucku bazy królewskiej floty kaperskiej i tym samym uczynił to miasto pierwszym polskim portem wojennym.
wtorek, 25 lutego 1567