TYP: a1

Mazurek, Nadir i Kantapper wystartują w grupie Oldtimerów XVII Regat Unity Line

środa, 28 czerwca 2017
Piotr Stelmarczyk

Żeglarze zgłaszają się do XVII Regat Unity Line. Zgłosiły się już 23 załogi, polskie i niemieckie. Liczny udział żeglarzy niemieckich to tradycja tych regat. To wynik wieloletnich działań na terenie Niemiec i Danii Waldka Skuzy, armatora i kapitana jachtu "Kantapper", stałego uczestnika naszych regat z numerem burtowym 1. 

[t]Nadir[/t] [s]Fot. Marek Wilczek[/s]

Także wieloletnimi uczestnikami są jachty "Nadir"z kpt. Maciejem Korkiem i "Mazurek" z kpt. Markiem Hermachem.

[t]Nadir[/t] [s]Fot. Tomek Turczyński[/s]

Na jachcie "Mazurek" kpt. Krystyna Chojnowska - Liskiewicz w dniu 28 marca 1976 wyruszyła z Las Palmas w rejs samotnie dookoła świata.  Trasa rejsu przebiegała przez Atlantyk, Kanał Panamski, Ocean Spokojny, Australię i wokół Afryki. Po dwóch latach, 20 marca 1978 żeglarka zamknęła pętlę rejsu dookoła świata w pobliżu wysp Zielonego Przylądka, przepływając samotnie 28 696 mil morskich.

[t]Mazurek[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

Do Las Palmas dopłynęła w kwietniu. Była pierwszą kobietą, która dokonała takiego wyczynu,  jej konkurentka, Naomi James, zamknęła pętlę dookoła świata 39 dni później, 28 kwietnia 1978. Historyczny jacht jest własnością żeglarskiej rodziny Hermachów - Urszuli, Marka i Zbyszka i dzięki ich wysiłkom dalej pływa w znakomitym stanie technicznym. 

[t]Mazurek[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

Również "Nadir" ma szczęście mieć znakomitego bosmana, jednocześnie kapitana Macieja Korka i pracowitą Maszoperię. Dzięki Ich ogromnej pracy ten najstarszy polski, pływający 111 - letni jacht jest wzorowo utrzymany i uczestniczy w licznych rejsach i regatach. W roku 2017 kpt. Maciej Korek otrzymał Żeglarską Specjalną Nagrodę Szczecina 2016 za dbałość o ten historyczny jacht.

[t]Kantapper[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

Do tego jachtu mam szczególny sentyment, gdyż w latach 1969-1972 byłem jego bosmanem. Na własnym przykładzie wiem ile czasu zajmuje opieka nad drewnianym jachtem. Pamiętam jak przez jesień, zimę i wiosnę jeździłem z moją maszoperią na zimową przystań Jacht Klubu AZS na Wyspie Akademickiej na Odrze w Szczecinie na Pomorzanach. 

[t]Kantapper[/t] [s]Fot. Franciszek Długajczyk[/s]

W dniach 11 – 14 sierpnia 2017 odbędzie się kolejna, XVII już edycja Regat Unity Line na trasie Świnoujście – Kołobrzeg – Dziwnów.

 

Termin zgłoszeń do 1 lipca. Udział w regatach wymaga opłacenia wpisowego w wysokości: 60 PLN od jachtu oraz dodatkowo od każdego załoganta łącznie z kapitanem 40 PLN, dla jachtów z załogą jednoosobową 50 PLN. Wszyscy, którzy zgłoszą się do 1 lipca mają powyższe wpisowe, termin wpłacenia do 11 sierpnia. Ważny jest termin zgłoszenia. 

Zgłoszenia mogą być uzupełniane w późniejszym terminie - składy załóg, dane polisy OC, grupy startowe. 

Zgłoszenia po 1 lipca powodują podwójne wpisowe, termin wpłacenia do 11 sierpnia. Wymagane jest udokumentowanie posiadania polisy OC.

Zgłaszając się w grupie Open należy wskazać czy jacht będzie w grupach według długości kadłuba, grupie żeglarzy samotnych czy oldtimerów. Grupa oldtimerów to jachty zbudowane przed 31.12.1977.  

 

Więcej szczegółów na www.regaty-unityline.pl  gdzie dostępne są dokumenty regatowe.

 

 

                                                                                                                        

Tagi: regaty, Regaty Unity Line, oldtimery
O Autorze

Piotr Stelmarczyk

TYP: a3

Zdjęcia użytkowników

Filmy użytkowników

0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 20 września

Po zwycięstwie w regatach Plymouth-Vilamoura-Plymouth już na Kanale La Manche w silnym wietrze "Almatur II" łamie maszt; po prowizorycznej naprawie jachtu kontynuuje żeglugę do Dover, tuż przed portem w wyniku wywrotki jacht zatonął, a załogę uratowano.
wtorek, 20 września 1983
Rozpoczęły się pierwsze po II wojnie światowej regaty o Puchar Ameryki; wszystkie wyścigi wygrała "Columbia" z Briggsem Cunninghamem jako skipperem.
sobota, 20 września 1958
W Hamburgu został zwodowany "Passat", bark przeznaczony dla armatora Ferdinanda Leisza; przez lata żeglował do Australii i Ameryki Południowej, a obecnie pełni funkcję statku muzeum w Travemuende.
środa, 20 września 1911