TYP: a1

67. Błękitna Wstęga Zatoki Gdańskiej: Jacek Noetzel z kolejnym zwycięstwem

poniedziałek, 8 października 2018
Informacja prasowa/Jędrzej Szerle

Jacek Noetzel triumfatorem 67. Błękitnej Wstęgi Zatoki Gdańskiej. Jest to piąty taki sukces komandora UKS Navigo Sopot, pływającego na katamaranie A-class.

[t][/t] [s]Fot. Tadeusz Lademann[/s]

Sto siedem jachtów wystartowało w 67. Błękitnej Wstędze Zatoki Gdańskiej. W rozgrywanym w formule australijskiej wyścigu, w którym zwycięzcą jest pierwszy jacht na mecie, najlepszy okazał się Jacek Noetzel, komandor UKS Navigo Sopot, pływający na katamaranie A-class Exploder. Dwa tygodnie temu wieszczył on zwycięstwo teamów Nacra 17, ale na swoje szczęście się pomylił.

– Nie spodziewałem się, że mi się uda znów zwyciężyć – mówi Jacek Noetzel. – Wydawało mi się, że dwie załogi klasy Nacra 17 bardzo dobrze dzisiaj popłyną – i popłynęły, ale łódki okazały się trochę wolniejsze na kursie ostrym. Halsówkę do Gdańska bardzo dobrze pokonałem, bo mam szybką łódkę.

W grupie I zwyciężył jacht „Globe” ze sternikiem Zbigniewem Gutkowskim (Jachtklub Stoczni Gdańskiej. Druga była „Selma Racing” Artura Skrzyszowskiego (Royal Ocean Racing Club), a trzeci „Scamp 27” Witolda Karałowa (YCTS).

W grupie II najlepszy był „Barakam” ze sternikiem Michałem Śliwą (niezrzeszony), drugi „PGO GoodSpeed” Łukasza Trzcińskiego (Jachtklub Stoczni Gdańskiej), tegorocznego mistrza Polski ORC załóg jedno i wieloosobowych. Ostatnie miejsce na podium przypadło Piotrowi Falkowi (JKM „Gryf” Gdynia) na „BLUESinA”.

– Po dzisiejszych regatach mam niesamowite wrażenia, a pogoda nam strasznie sprzyjała – tłumaczy Łukasz Trzciński. – Perfekcyjnie dobraliśmy załogę i bardzo udał nam się start. Przez niemal cały wyścig byliśmy pierwsi, niestety dopiero na końcu jedna łódka nas wyprzedziła. Ale bardzo się cieszę, że byliśmy przed wieloma szybszymi i lżejszymi jachtami od nas.

[t][/t] [s]Fot. Tadeusz Lademann[/s]

„Salamander” dowodzony przez Radosława Cierpiała zwyciężył w klasyfikacji grupy III. Drugie było „Jaricho” Zbigniewa Cholewa (JKM „Gryf” Gdynia), a trzecia „Roca Polska” Joanny Dec-Galuk (77 Racing Club Gdańsk).

W grupie IV, dla jachtów wielokadłubowych, triumfował Jacek Noetzel, drugi był Michał Korneszczuk (Yacht Club Gdańsk) na „Peppa 2”, a na trzeciej pozycji załoga Tymoteusz Bendyk i Ania Świtajska (UKS Navigo Sopot) na olimpijskiej Nakrze 17.

Michał Domański (niezrzeszony) na „Mach2” zwyciężył w grupie V, dla jachtów mieczowych. Drugi był Kamil Ortyl (JKM Roda Gdynia) na „VBW”, a trzeci Marcin Styborski (PG Racing Politechnika Gdańska) na „PG Racing II”.

Prestiżowa czerwona latarnia, nagroda dla ostatniego jachtu na mecie, trafiła w tym roku do Andrzeja Kalarusa (YK Stal Gdynia) na „Ealn E1”. Specjalne trofeum dla najszybszego jachtu drewnianego otrzymał z kolei jacht „Orion”, a odebrał ją 93-letni Franciszek Bronisław Kuśnierz (JKM „Gryf” Gdynia), który ścigał się nim z sukcesami przez kilkadziesiąt lat w najważniejszych bałtyckich regatach.

– Błękitna Wstęga Zatoki Gdańskiej to jak zawsze dużo sportowych emocji i dobra żeglarska zabawa – podsumowuje Bogusław Witkowski, prezes Pomorskiego Związku Żeglarskiego i wiceprezes Polskiego Związku Żeglarskiego ds. morskich. – Tak samo jak cały sezon, tak i te regaty – będące ważnym punktem żeglarskiego kalendarza – uważam za udane.

67. Błękitna Wstęga Zatoki Gdańskiej była również okazją do odznaczenia trzech członków załogi jachtu „Copernicus”, którzy w latach 1973-1974 wzięli udział w wokółziemskich regatach Whitbread Round the World Race. Honorową odznakę „Zasłużony dla Żeglarstwa Pomorskiego” od Pomorskiego Związku Żeglarskiego otrzymali Ryszard Mackiewicz, Bronisław Tarnacki i Bogdan Bogdziński.

Organizatorem 67. Błękitnej Wstęgi Zatoki Gdańskiej był Yacht Klub „Stal” Gdynia, a  partnerem Pomorski Związek Żeglarski. Patronat medialny nad imprezą objęli: W Ślizgu, Prestiż i portal Żeglarski.info.

 

 

Tagi: regaty
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 20 października

Z Southampton w rejs dookoła świata ze wschodu na zachód wystartował Chay Blyth na "British Steel"; po 292. dniach rejsu i opłynięciu Przylądka Horn ze wschodu na zachód, Blyth 6 sierpnia 1971 roku powrócił do Anglii.
wtorek, 20 października 1970
Odbyło się pierwsze po II wojnie zebranie Ligi Morskiej.
piątek, 20 października 1944
Zwodowano jacht "Farys" dla Erwina Webera, pierwszego polskiego żeglarza samotnika.
niedziela, 20 października 1935