PZU wyjaśnia, dlaczego nie zapłaci za remont "Chopina"
poniedziałek, 6 grudnia 2010
Weronika Morys
W uzasadnieniu swojej decyzji Grupa PZU podała, że ubezpieczenie obejmuje ryzyko związane z pogodą - heavy weather. Zdaniem firmy ubezpieczeniowej sztorm o sile 8-9 stopni w skali Beauforta jest zbyt mały, żeby można było go uznać za “heavy weather”.
PZU tłumaczy to pojęcie jako "nadzwyczajne warunki pogodowe" czyli wiatr o sile 10 stopni w skali Beauforta i odpowiednia fala. Tymczasem w języku angielskim określenie "heavy weather" oznacza po prostu "warunki sztormowe" i dotyczy wiatrów od 7 stopni w górę. Adlard Coles, klasyk żeglugi w sztormowych warunkach "ciężką pogodę" rozciąga również na wiatry słabsze - od 5 stopni w górę.
Sekretarz Generalny Polskiego Związku Żeglarskiego, Zbigniew Stosio, poinformował, że PZŻ wymawia PZU, ubezpieczycielowi zawodników-żeglarzy, ich dotychczasowe ubezpieczenia i przenosi się do innych ubezpieczycieli. Dotyczy to paru tysięcy żeglarzy.
W Warszawie odbywa się prezentacja projektu udziału Jarosława Kaczorowskiego w regatach mini Transat.
środa, 19 kwietnia 2006
Henry de Voogt otrzymuje paszport na rejs z Vlissingen do Londynu "w małej, samotnej łodzi, zupełnie samodzielnie, jedynie z pomocą Opatrzności Bożej".