TYP: a1

PZU wyjaśnia, dlaczego nie zapłaci za remont "Chopina"

poniedziałek, 6 grudnia 2010
Weronika Morys
Fryderyk ChopinW uzasadnieniu swojej decyzji Grupa PZU podała, że ubezpieczenie obejmuje ryzyko związane z pogodą - heavy weather. Zdaniem firmy ubezpieczeniowej sztorm o sile 8-9 stopni w skali Beauforta jest zbyt mały, żeby można było go uznać za “heavy weather”.

PZU tłumaczy to pojęcie jako "nadzwyczajne warunki pogodowe" czyli wiatr o sile 10 stopni w skali Beauforta i odpowiednia fala. Tymczasem w języku angielskim określenie "heavy weather" oznacza po prostu "warunki sztormowe" i dotyczy wiatrów od 7 stopni w górę. Adlard Coles, klasyk żeglugi w sztormowych warunkach "ciężką pogodę" rozciąga również na wiatry słabsze - od 5 stopni w górę.

Sekretarz Generalny Polskiego Związku Żeglarskiego, Zbigniew Stosio, poinformował, że PZŻ wymawia PZU, ubezpieczycielowi zawodników-żeglarzy, ich dotychczasowe ubezpieczenia i przenosi się do innych ubezpieczycieli. Dotyczy to paru tysięcy żeglarzy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: szkolapodzaglami.org.pl
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 13 lipca

Wyruszył w okołoziemski rejs s/y "Asterias" ze zmieniającymi się załogami ze Śląskiego Yacht Clubu ZSP-PTTK, m.in. z opłynięciem Hornu (29.03.1988 r.).
poniedziałek, 13 lipca 1987
W Bridgetown na Barbados kończy się rejs tratwy "Ra II" Thora Heyerdahla (start 17 maja z Safi).
poniedziałek, 13 lipca 1970
W Gdyni podniesiono banderę na statku szkolnym "Dar Pomorza"; statek pływał pod polską banderą do 1981 r., a obecnie pełni funkcję statku muzeum.
niedziela, 13 lipca 1930