TYP: a1

Niefortunna stłuczka u wybrzeży Japonii

poniedziałek, 8 lutego 2021
Anna Ciężadło

W dniu dzisiejszym w godzinach porannych miał miejsce dość nietypowy wypadek: japoński okręt podwodny podczas procedury wynurzania zderzył się z komercyjnym statkiem rybackim. Jak do tego doszło?

Przebieg wydarzeń

Do zderzenia dwóch jednostek doszło u wybrzeży Cape Ashizuri w prefekturze Kochi leżącej w zachodniej Japonii. Jednostka należąca do Japońskich Morskich Sił Samoobrony, będących de facto marynarką wojenną, była akurat w trakcie wynurzania. W trakcie tej procedury nastąpiła niespodziewana kolizja z prywatnym kutrem rybackim, który akurat przepływał w okolicy.

Co ciekawe, zgodnie z oficjalnymi informacjami, załoga kurta początkowo nawet nie odczuła uderzenia i nie miała świadomości, że doszło do zderzenia. Fakt wystąpienia kolizji potwierdził główny sekretarz rządu Japonii Katsunobu Kato.

Efekt?

Informacje o zdarzeniu podała do publicznej wiadomości japońska agencja prasowa Kyodo. Na szczęście, rybakom nic się nie stało. Jak podaje pan Katsunobu Kato, ich statek nie ucierpiał w wyniku tego zdarzenia. Obrażenia odniosło natomiast najprawdopodobniej trzech marynarzy wchodzących w skład załogi okrętu podwodnego, jednak nie są to potwierdzone informacje.

Mimo braku ofiar i większych strat (poza wizerunkowymi), rząd Japonii bardzo przejął się tę sprawą. W celu wyjaśnienia okoliczności zdarzenia natychmiast powołano specjalną komisję śledczą. Premier Yoshihide Suga zlecił jej zlecił jej także ustalenie, czy załoga kutra, jaki wziął udział w wypadku, na pewno nie potrzebuje pomocy.

Tagi: Japonia, okręt podwodny, kolizja, statek, Kochi
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 18 kwietnia

Zmarł Jerzy Szałajko, jeden z nestorów szczecińskiego żeglarstwa i JK AZS
środa, 18 kwietnia 2018
Z Gdyni w wokółziemski rejs wypływa "Iskra II" dowodzona przez Czesława Dyrcza.
wtorek, 18 kwietnia 1995
W Auckland urodził się Dean Barker, skipper "Emirates Team New Zealand".
środa, 18 kwietnia 1973
Zmarł Thor Heyerdahl, który zyskał światową sławę w 1947 r. dzięki trwającej 101 dni podróży z Ameryki Południowej do Polinezji na tratwie "Kon-Tiki" wykonanej na wzór tratw Inków. Później żeglował na tratwach trzcinowych "Ra", "Ra II", "Tygrys".
czwartek, 18 kwietnia 2002