Otrzymaliśmy informacje, rzucające nieco światła na opisywaną wcześniej sytuację, od Petera Prelovseka, właściciela firmy Jonathan Plus, która przejęła część spuścizny zbankrutowanej agencji czarterowej Navtik Plus (dawniej Jonathan Yachting).
Prelovsek wyjaśnia, że nowa firma została założona w grudniu 2011 roku po bankructwie Navtik Plus, aby kontynuować współpracę z partnerami i zarządzanie bazą czarterową w Portoroż oraz dać zatrudnienie jej byłym pracownikom, którzy znaleźli się na bruku. Nowa firma odcina się całkowicie od założyciela Navtik Plus, Rudiego Frantara i jego domniemanych oszustw. Prelovsek utrzymuje, że Jonathan Plus jest firmą godną zaufania, która z poprzedniej agencji przeniosła tylko to, co najlepsze: doświadczenie i profesjonalizm swoich pracowników oraz kontakty z armatorami. Zdaniem Prelovseka zamieszanie wokół Navtik Plus odbija się negatywnie na reputacji nowopowstałej firmy, która nie ma już nic wspólnego z upadłą agencją. Jego słowa potwierdza współpracujący z Jonathan Plus chorwacki armator, który zapewnia, że płatności ze strony firmy są realizowane na czas.
Zwodowano s/y "Jagiellonia", jacht, który do dzisiaj służy krakowskim żeglarzom i pływa pod flagą Krakowskiego Yacht Clubu.
wtorek, 18 listopada 1975
Wyruszył na samotną wyprawę dookoła świata Harry Pidgeon na keczu "Islander"; przebył trasę z Los Angeles do Los Angeles poprzez Cieśninę Torresa, Przylądek Dobrej Nadziei i Kanał Panamski.