TeamBAKISTA rozpoczyna sezon regatowy 2015

poniedziałek, 13 kwietnia 2015
Informacja prasowa | Patryk Zbroja
Pogoda za oknem typowo żeglarska - słońce i wiatr. To dobry moment na rozpoczęcie sezonu 2015 dla TeamuBAKISTA! W tym roku założyliśmy nieco inną strategię przygotowań do regatowych zmagań. Nauczeni niezbyt dobrymi doświadczeniami z ubiegłych sezonów co do startów w trudnych nautycznie i dość przypadkowych lokalizacjach oraz na jachtach, których po prostu nie lubimy, podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu się na jednostkach, które najbardziej nam odpowiadają (co najmniej 4 osobowych jachtach ze spinakerem) i miejscach, w których najlepiej się czujemy.

fot. T. Turczyński

Nie będziemy również brali udział - co do zasady - w słabiej obsadzonych imprezach, mając na celu starty w regatach z jak najsilniejszymi przeciwnikami. Walka z najlepszymi, choć nie zawsze daje wystarczająco dużo punktów w światowym rankingu, daje przecież najwięcej satysfakcji i radości z żeglowania. Tym bardziej, że nasz poziom sportowy jest przez to coraz wyższy.

I tak, na początku roku zrezygnowaliśmy z dość męczących wyjazdów (w lutym i marcu) na regaty w Słowenii lub Włoszech, a sezon rozpoczynamy dwoma intensywnymi treningami w Sopocie. W przyszłym tygodniu weźmiemy udział w klinice organizowanej przez GSC Yachting z trzema polskimi załogami, a w ostatni weekend kwietnia dołączymy do treningu załogi P. Tarnackiego (wielokrotnych Mistrzów Polski).

Na przełomie kwietnia i maja startujemy w organizowanych przez Polish Match Tour w Szczecinie podwójnych regatach rangi G3 na naszych ulubionych jednostkach, czyli Tomach 28. Obie imprezy są niezwykle mocno obsadzone. Oprócz całej polskiej czołówki, udział potwierdził m.in. 5-krotny (i aktualny) Mistrz Świata brytyjski Team Gac Pindar I. Williamsa. A zatem już za 3 tygodnie będzie pierwsza w tym sezonie okazja do matchracingu na najwyższym światowym poziomie.

W drugiej połowie maja startujemy w kolejnej edycji Szczecin Match Race, klasyfikowanej jako impreza rangi G2, z całą plejadą gwiazd (z tym J.Berntssonem SWE i R.Corbettem NZL na czele). Warto podkreślić, że zarówno Szczecin Match Race, jak i organizowany w lipcu Dziwnów MR, to zarówno eliminacje do Sopot Match Race (jednej z 6 imprez wchodzących w skład tzw. Wielkiego Szlema, czyli Mistrzostw Świata w  match-racingu), jak i bezpośrednio imprezy składowe (pierwszy raz whistorii) World Match Racing Tour.

Tak więc, na wodach Pomorza Zachodniego (kalendarz imprez uzupełniająkolejne regaty rangi G2 organizowane przez PMT w sierpniu w Świnoujściu) gościć będziemy w tym roku ścisłą światową czołówkę w tej dyscyplinie sportu. Zmierzymy się nie tylko z zawodowymi żeglarzami regatowi,ale i uczestnikami Igrzysk Olimpijskich i Regat o PucharAmeryki. O zwycięstwa nie będzie zatem łatwo, ale będziemy zacięcie o nie walczyć.

Trzeba również zaznaczyć, że z uwagi na podjęcie współpracy z norweskim sponsorem (firmą budowlaną MalerMartin AS), zaplanowaliśmy również na początku czerwca start w Oslo, w regatach Akker BryggeMatch Race (G3), w których w 2013 r. zajęliśmy niezłe, 2 miejsce.

Naszym celem w tym sezonie jest powrót w granice 30 miejsca w światowym rankingu ISAF (aktualnie zajmujemy 51 pozycję), próba eliminacji do Mistrzostw Świata w Sopocie, a także zdobycie upragnionego medalu Mistrzostw Polski.

Wszystkie cele są w naszym zasięgu, a realizacja założonego planu sportowego zależy głównie od nas. Ale niezależnie od ostatecznych wyników, w tym sezonie przewidujemy znakomitą zabawę z żeglarstwem regatowym.

Trzymajcie kciuki za TeamBAKISTA!