TYP: a1

Mistrzostwa Świata DN zagrożone

środa, 1 lutego 2012
Jerzy Henke
Niestety znów sprawdziły się prognozy wiatrowe i wczoraj zupełnie nie było wiatru. Wiało zaledwie do 1 m/s. Znów staliśmy w porcie wspominając stare czasy i dobre warunki do latania. Jest pewna nadzieja na silniejszy wiatr dzisiaj i jutro. Na sobotę przewidywany jest brak wiatru i w sobotę jest zakończenie regat.


Leżąca na lodzie cienka warstwa przemrożonego śniegu coraz bardziej „betonuje” się, to znaczy utwardza się i wrasta w lód. To znacznie utrudnia latanie przy słabych wiatrach. Komandor naszej światowej organizacji, Niemiec Joerg Bohm wynajął mały samolot i obleciał pobliskie akweny w celu znalezienia w miarę czystego lodu. Rezultatów jego peregrynacji jeszcze nie znamy. Przeniesienie portu w drugie miejsce byłoby stratą jednego dnia regatowego.

Mistrzostwa są zagrożone gdyż może zabraknąć czasu na rozegranie przepisowego minimum: trzech biegów w każdej grupie.

Zawodnicy są podzielni według klasyfikacji w światowym rankingu na cztery grupy A, B, C i D. Zawody rozpoczynają się od biegu eliminacyjnego grypy D. Pierwszych 12-tu zawodników przechodzi do grupy C. W tej grupie i grupie B odbywają się biegi eliminacyjne na tej samej zasadzie. Na końcu startuje grupa A i zaczynają się po kolei biegi poszczególnych grup.

Aby można było uznać Mistrzostwa Świata za rozegrane każda grupa musi ścigać się w minimum trzech biegach. Jeden bieg trwa, w zależności od prędkości wiatru i odległości między bojami, od 15 do 40 minut. Przerwy między biegami to około 10 minut. Pierwsze biegi mogą zaczynać się o 10.00 i ostatnie na 30 minut przed zachodem słońca, co tu w Szwecji oznacza teraz godzinę 15-tą. Z tych danych wynika, że prawie niemożliwe jest rozegranie Mistrzostw w czasie jednego dnia. Dlatego też boimy się, że Mistrzostwa są zagrożone!

„do zobaczenia na lodzie”

Jerzy Henke
Komandor

Polska Bojerowa Flota DN
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 15 April

Zatonięcie "Titanica" po zderzeniu z górą lodową.
poniedziałek, 15 kwietnia 1912
Wodowanie klipra "Flying Cloud", zaprojektowanego przez Donalda Mc Kaya, jednego z najsłynniejszych konstruktorów; zbudował największe, najszybsze i najładniejsze klipry. "Flying Cloud" był rekordzistą trasy z Nowego Jorku do San Francisco z czasem 89 dni
wtorek, 15 kwietnia 1851