TYP: a1

Faworyci nadal nie zawodzą

niedziela, 19 maja 2013
Informacja prasowa

PZŻ / W. Artyniew
Za nami kolejny idealny, żeglarski dzień w regatach o Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego rozgrywanego w Pucku. W większości klas na czele faworyci, którzy jednak musieli dziś stoczyć ostrą walkę o pozycję lidera.

W klasie RS:X Piotr Myszka (AZS AWFiS Gdańsk, ENERGA Sailing Team) zwyciężył co prawda w dwóch wyścigach, ale już w kolejnym musiał uznać wyższość, aż czterech zawodników. Mimo to Piotr nadal jest liderem klasyfikacji i pewnie zmierza po zwycięstwo. Drugi jest Paweł Tarnowski (SKŻ Ergo Hestia Sopot), a trzeci gość z Litwy BernotasJuozas.

W rywalizacji pań Maja Dziarnowska (SKŻ Ergo Hestia Sopot) podobnie jak Myszka wygrała dwa wyścigi i umocniła się na prowadzeniu.

W klasie 49er rośnie forma załogi Tomasz Januszewski / Jacek Nowak (AZS UWM Olsztyn). Z dziewięciu wyścigów wygrali oni, aż siedem i tym razem w cieniu pozostawiają olimpijczyków z Londynu Łukasza Przybytka i Pawła Kołodzińskiego (AZS AWFiS Gdańsk, ENERGA Sailing Team).

Bez porażki pozostaje w klasie Finn Piotr Kula (BTŻ Biskupiec) oraz w klasie Laser Radial Marcin Rudawski (MKS 2 Warszawa). Tylko jedną porażkę ma załoga klasy 470 Agnieszka Skrzypulec / Natalia Wójcik (SEJK Pogoń Szczecin). W Laser Standard prowadzi Kacper Ziemiński (SEJK Pogoń Szczecin).

Rywalizacja potrwa do niedzieli. Organizatorami regat są Polski Związek Żeglarski oraz Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Pucku. Na relację i wyniki zapraszamy na stronę PZŻ http://www.pya.org.pl oraz facebook https://www.facebook.com/polsailing
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 6 listopada

W Trzebieży rozpoczyna się największy rejs "Zewu Morza" dookoła świata; rejsem dowodził Kapitan Zdzisław Michalski. Dwa dni później w Szczecinie na Wałach Chrobrego odbyło się oficjalne rozpoczęcie rejsu.
wtorek, 6 listopada 1973
Zmarł Stanisław Turketti, działacz żeglarski, wieloletni zawodnik i mistrz Polski w bojerach, autor wielu publikacji.
czwartek, 6 listopada 1969
Zagłada wielomasztowej fregaty "Preussen" (nośność około 8000 ton, długość ponad 130 m). Po kolizji z parowcem "Brighton" żaglowiec tonie w kanale La Manche.
niedziela, 6 listopada 1910