TYP: a1

35 MŚ Klasy Micro HANSAWORLD 2011: dzień piąty, ostatni

poniedziałek, 22 sierpnia 2011
Marcin Celmerowski

Fot. oficjalny serwis prasowy Klasy Micro, press boat
W piątym, ostatnim dniu Mistrzostw Świata Klasy Micro, rozegrane zostały dwa wyścigi. W szkwałach siła wiatru dochodziła do 4 Bf. W trakcie całej rywalizacji padał silny deszcz.


Załoga POL 77 TOYOTA-NINA: Piotr Tarnacki, Rafał Becker, Krzysztof Mongird zalicza pierwsze i trzecie miejsce. Z przewagą siedemnastu punktów, sopocianie pewnie zdobywają złoty medal! To piąty tytuł mistrzowski Piotra Tarnackiego w tej klasie.

W dywizji cruiser POL 125 WOJOWNIK: Rafał Moszczyński, Krystian Moszczyński, Natalia Moszczyńska jadą dwa równe wyścigi: trzynaste i dwunaste miejsce w klasyfikacji generalnej. Utrzymują bezpieczną przewagę na drugą polską załogą i wygrywają regaty w dywizji cruiser.

POL 155 TOYOTA ŁÓDŹ NASSAU: Marcin Celmerowski, Adriana Konarzewska, Wojciech Moczkowski w silnych warunkach wiatrowych odnajdują właściwy rytm i zajmują odpowiedni szóste i dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Zabrakło silnych wyścigów, ale jest srebrny medal!

Niestety trzeciego miejsca nie obroniła dobrze pływające przez wszystkie dni regat ekipa POL 133 AUTO PODLASIE: Maja Dembowska, Mateusz Pisarek, Paweł Nykowski. W ostatnim dniu wyprzedzają ich Łotysze na jachcie LAT 84 SOLO, ze sternikiem Matissem Alivikisem.

W racerach, łódzkiej załodze POL 90 STAWO: Grzegorz Banaszczyk, Witold Czarnecki, Mikołaj Chodubski nie udaje się odrobić straty do łotewskiej załogi LAT 444 Rihardsa Vaivodsa. Łodzianie zajmują za to pewne, drugie miejsce. Jest srebrny medal! POL 720 mBank: Robert Janiszewski, Jakub Bączek, Bartosz Szymik rzutem na taśmę wpadają na „pudło”, na trzecie miejsce. Jest zatem kolejne medalowe miejsce!

To były trudne regaty. Pogoda zmienna, nierówny wiatr, walka z wodoroślami. Wiatr często rozdawał karty. W sumie dziewięć emocjonujących i ciężkich wyścigów.

W sumie Polacy zdobyli pięć medali w tym tytuł Mistrza Świata Klasy Micro. To ogromny sukces, od dawna nie notowany w tej klasie. Widać duży postęp w umiejętnościach, niezwykle skuteczny rozwój polskich konstrukcji i technologii budowy jachtów. Należy pamiętać, że prócz zawodników mnóstwo pracy w uzyskanie takich wyników włożyli właśnie polscy konstruktorzy jachtów, budowniczy, producenci żagli.

Miejsca medalowe i wyniki Polaków:

Klasyfikacja generalna i proto:

1. POL 77 TOYOTA NINA, Piotr Tarnacki, Rafał Becker, Krzysztof Mongird
2. FRA 13645 PAGNOLIN, Nicolas Pierrot, Sebastien Liagre, Michael Risselin
3. RUS 1117 BIOGES, Maxim Taranov, Andrew Bill, Mikhail Tekuchew

Klasyfikacja racer:

1. LAT 444 EVO, Rihards Vaivods, Arturs Berzins, Armands Kirilovs
2. POL 90 STAWO, Grzegorz Banaszczyk, Witold Czarnecki, Mikołaj Chodubski
3. POL 720 mBank, Robert Janiszewski, Jakub Bączek, Bartosz Szymik

13. POL 85 BARBA, Leszek Wojnar, Michail Motyka, Robert Zdebski

Klasyfikacja cruiser:

1. POL 125 WOJOWNIK, Rafał Moszczyński, Krystian Moszczyński, Natalia Moszczyńska
2. POL 155 TOYOTA ŁÓDŹ NASSAU, Marcin Celmerowski, Adriana Konarzewska, Wojciech Moczkowski
3. LAT 84 SOLO, Matiss Alivikis, Kristaps Dzenis, Ansis Friberga
4. POL 133 AUTO PODLASIE, Maja Dembowska, Mateusz Pisarek, Paweł Nykowski

6. POL 80 ALTER EGO, Maciej Grodzki, Mateusz Grodzki, Maciej Ciężki
10. POL 95 FLEXPOL, Witold Reszkowski, Adam Skurosz, Justyna Wójcik
12. POL 169 HAKUNA MATATA, Paweł Bogdan, Lena Waćkowska, Borys Celmer
20. POL 170 ELO BAZA, Marcin Mazur, Marcin Jędrzejewski, Przemysław Redliński

Galerie zdjęć oraz wyniki na stronie www.microclass.pl
zdjęcia: serwis prasowy klasy micro: Andrzej Marcjanik, Bolek Tarnacki
relacje: Marcin Celmerowski, Adriana Konarzewska

PTRKM Marcin Celmerowski
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 22 January

Na jachcie "Cardinal Vertue" zakończył rejs Wiliam Nance - rejs prowadził z Anglii i dalej do Buenos Aires, Przylądek Dobrej Nadziei, Auckland, Horn do Buenos Aires.
piątek, 22 stycznia 1965
Urodził się Mamert Stankiewicz, kapitan żeglugi wielkiej, służbę rozpoczął we flocie carskiej, a po powrocie do Polski został skierowany na statek skierowany na statek szkolny "Lwów"; później pracował na stanowisku kierownika żeglugi przybrzeżnej, kapitan
niedziela, 22 stycznia 1871