TeamBAKISTA podsumowuje pierwszą część sezonu 2017

środa, 7 czerwca 2017
Informacja prasowa/Patryk Zbroja

Trzeba przyznać, że w sezon 2017 weszliśmy mocnym uderzeniem. Oto krótkie podsumowanie naszych dotychczasowych wyników:

1)    Vienna City Match Race (Wiedeń, Grade 3, eliminacja European Match Racing Series) – 1 miejsce.
Regaty na jachtach Sprinto 6,6 (3 osoby, trapez, ganaker). Całkowity początek sezonu, z wywrotką w jednym z wyścigów, ale z meczu na mecz rozgrzewaliśmy się szybko i ostatecznie wyprzedzamy w decydujących momentach faworytów (Bindera AUT i Presena SLO).

2)    PMT WarmUp 1 (Szczecin, Grade 3) – 2 miejsce.
Startujemy na naszych ulubionych Tomach 28 (4 osoby, spinaker). Rundę eliminacyjną kończymy bez porażki, z bilansem 10 wygranych, w półfinale wygrywamy z załogą F.Jacobsena (DEN) 3:0, a zacięty finał przegrywamy z załogą R. Sawickiego 2:3;

3)   PMT WarmUp 2 (Szczecin, Grade 3) – 1 miejsce.
Znowu Tomy28 :) Rundę eliminacyjną kończymy na 2 miejscu z bilansem 7 wygranych - 2 przegrane, a w finale wygrywamy z załogą M. Stańczyka 2:1.

4)    Polska Ekstraklasa Żeglarska (I eliminacja – Sopot) – startujemy w regatach flotowych, jako aktualni Wicemistrzowie Polski w barwach Amica Jacht Klub Kamień Pomorski wśród 12 załóg z całej Polski; jachty Delphia 24 (4 osoby, genaker); przy słabowiatrowych warunkach trudno nam było przeskoczyć załogę MOS Iława (K. Górskiego), ale pływaliśmy rozsądnie, bez zbyt dużego ryzyka, pewnie zajmując 2 miejsce.

5)    Szczecin Match Race (Szczecin, Grade 2, eliminacja European Match Racing Series) - 1 miejsce.
Wracamy na Tomy28, rundę kwalifikacyjną przegrywamy minimalnie z załogą O.P. Lumijarviego (FIN) z bilansem 7 wygranych – 1 przegrana wchodzimy do play-off’ów. Ćwierćfinał 3:0 z załogą A.Leite (POR), półfinał 3:1 z załogą R. Sawickiego i finał (na Wałach Chrobrego w centrum miasta) gładko wygrywamy z Finami (u którego taktykiem był aktualny Mistrz Świata P. Robertson NZL) 3:0, biorąc srogi rewanż za przegraną w eliminacjach. Szczecin zdobyty!

[t][/t] [s]Fot. R. Hajduk[/s]

W światowym rankingu ISAF opublikowanym w połowie maja jeszcze przed Szczecin Match Race przesuwamy się na 17 miejsce (na ponad 1300 sklasyfikowanych załóg). Wszystko wskazuje też na to, że w kolejnym rankingu (w połowie czerwca), z uwagi na wygraną w wysoko punktowanej imprezie w Szczecinie, możemy liczyć nawet na pierwszą 15-tkę!
A plan sportowy na ten sezon to była „jedynie” pierwsza 20-tka. Tymczasem udało się go osiągnąć już po pierwszym miesiącu regat :)

Po regatach w Szczecinie awansowaliśmy również w klasyfikacji European Match Racing Series na 3 pozycję. Pozostały jeszcze 2 imprezy eliminacyjne tego cyklu oraz finał we włoskiej Ravennie (w połowie września).

Pływaliśmy do tej pory w następującym składzie:
1)    Maciej Gonerko – trymer żagli przednich,
2)    Damian Jaskólski – trymer grota/pitman,
3)    Marcin Zubrzycki – dziobowy
4)    Krzysztof Żełudziewicz – trymer grota/pitman/dziobowy
5)    Patryk Zbroja - sternik

Kalendarz na najbliższy miesiąc jest taki, że w dniach 16-18.06.2017 r. bierzemy udział w regatach meczowych w ramach Copenhagen Sailing Week w stolicy Danii, gdzie zmierzymy się z aktualnymi liderami cyklu European Match Racing Series i powalczymy o kolejne punkty, aby zapewnić sobie udział w wrześniowym finale tych rozgrywek. Natomiast w kolejnym tygodniu wracamy do Świnoujścia (23-25.06.2017 r.), gdzie postaramy umocnić się na podium Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej.

Tak więc sporo pływania przed nami!

Mamy jednak dużą moc, niezależnie od warunków jesteśmy w stanie koncentrować się na bardzo dobrej żegludze przeciwko każdemu przeciwnikowi. Trzymajcie zatem kciuki!