Polskie stocznie. CalipsoYacht -houseboat napędzany słońcem

wtorek, 28 czerwca 2016
Anna Ciężadło
Stocznia powstała w 2009 roku, zaś jej pierwszą jednostką był houseboat Calipso750, którego produkcja pozwoliła firmie nie tylko rozwinąć skrzydła, ale też zdobyć cenne doświadczenie w zakresie produkcji jachtów. Dewizą łodzi Calipso od początku były: wysoka jakość materiałów oraz precyzja wykonania, co przekłada się na doskonałe parametry nautyczne i wysoki komfort użytkowania.

Calipso 23
Fot: http://calipso-yacht.pl


Co robią?


Po sukcesie Calipso 750, wyprodukowanego w ilości ok. 60 sztuk, stocznia zaprezentowała kolejną jednostkę – Calipso 23, będącą kontynuacją poprzedniego modelu, wzbogaconą o szereg udogodnień. Łódź wyróżnia się przede wszystkim znacznie lepszym doświetleniem wnętrza, a dzięki niewielkiemu ciężarowi i wymiarom, można ją transportować na dwuosiowej przyczepie podłodziowej, bez dodatkowych zezwoleń.

W 2015 roku powstała kolejna jednostka, będąca jak na razie najmłodszym dzieckiem stoczni – Calipso 550, charakteryzująca się dużą zwinnością oraz szybkością, przy zachowaniu charakterystycznego dla firmy komfortu wnętrza.

Ciekawostką jest łódź Calipso 23 „Solarny Podróżnik”, napędzana… energią słońca. Kokpit pokryty ogniwami fotowoltaicznymi umożliwia pływanie z prędkością 3,8 km/h, nawet w pochmurny dzień. Dzięki temu, możliwe jest wpływanie tym houseboatem nawet na akweny oznaczone jako strefa ciszy.

Dla kogo to robią?


Łodzie Calipso przeznaczone są do pływania po wodach śródlądowych oraz przybrzeżnych wodach morskich. Istnieje możliwość wyczarterowania ich na Mazurach lub w kanale Augustowskim.

CALIPSO YACHT w pigułce

Adres: Wiwa – Robert Gzara, 05-270 Marki, ul. Okólna 17 c

Ilość pracowników: 10

Specjalizacja: jachty motorowe

Modele: ŁODZIE MOTOROWE: CALIPSO 750, CALIPSO 23, CALIPSO 550 Tagi: stocznia, jacht, jacht motorowy, Calipso, houseboat
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 24 kwietnia

Linię mety okołoziemskich regat w Portsmouth przekracza s/y "Otago" pod Kpt. Zdzisławem Pieńkawą.
środa, 24 kwietnia 1974
"Nord III" z Andrzejem Urbańczykiem na pokladzie wyruszył z Jokohamy w rejs powrotny do San Francisco; czas przejścia trasy równy około 50 godzin odnotowano w księdze rekordów Guinnessa.
poniedziałek, 24 kwietnia 1978
Po dwóch latach starań podniesiono z dna morskiego okręt "Vasa"; dzisiaj statek jest atrakcją morską Sztokholmu, pełniąc rolę statku-muzeum.
poniedziałek, 24 kwietnia 1961
Joshua Slocum z Bostonu wypłynął samotnie na s/y "Spray" w okołoziemski rejs; było to pierwsze okrążenie Ziemi w samotnej żegludze (rejs zakończył się po trzech latach 27.06.1898 r.).
środa, 24 kwietnia 1895