Kolorowy prom z artystycznymi grafikami na burtach? Czemu nie. Taki właśnie projekt malowania burt dla swojego promu Salish Orca zademonstrował BC Ferries. Prom to jedna z trzech jednostek zamówionych przez kanadyjskiego armatora w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Fot. BC Ferries
Autorką grafiki, która będzie zdobić Salish Orca jest artystka Darlene Gait, pochodząca ze społeczności Esquimalt Nation - rdzennej indiańskiej ludności Kolumbii Brytyjskiej. Motywy graficzne jej autorstwa zostaną wyeksponowane również wewnątrz jednostki.
W sierpniu 2015, jury składające się m.in. z przedstawicieli BC Ferries dokonało przeglądu przedstawionych koncepcji projektowych. Wyłoniono wówczas 9 z 37 zgłoszeń, zwracając uwagę przede wszystkim m.in. na: styl artystyczny oraz umiejętność powiązania grafiki z nazwą jednostki. Poza Darlene Gait, zakwalifikowali się także: John Marston i Thomas Cannell. Ich projekty zostaną zaprezentowane w ciągu najbliższych miesięcy.
Salish Orca to jeden z trzech promów kanadyjskiego armatora budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA.
Bruno Peyron na "Orange 2" bije rekord przejścia Atlantyku (2925 Mm w czasie 4 dni, 8 godzin, 23 minuty, 5 sekund).
czwartek, 6 lipca 2006
Francis Joyon bije na trimaranie "IDEC" rekord przejścia Atlantyku z czasem 6 dni, 4 godziny, 1 minuta, 5 sekund (2980 Mm).
środa, 6 lipca 2005
Wyruszył s/y "Generał Zaruski" pod dowództwem Kpt. Andrzeja Rościszewskiego; statek dotarł aż do Hornsundu i Zatoki Białych Niedźwiedzi, do polskiej stacji arktycznej. Rejs zakończył się 31.08.1975 r. w Gdyni.
niedziela, 6 lipca 1975
Z Hamilton na Bermudach wystartował do transatlantyckich regat z metą w Travemunde s/y "Komodor" pod dowództwem Kpt. Tadeusza Siwca; był to pierwszy start polskiego jachtu w regatach oceanicznych.
sobota, 6 lipca 1968
Na Morawach urodził się Richard Konkolski, żeglarz czechosłowacki, dwukrotny uczestnik wokółziemskich regat dookoła świata BOC Challenge.
wtorek, 6 lipca 1943
Zakończył rodzinny rejs dookoła świata na szkunerze "Sunbeam" Thomas Brassey; trasa o długości 37 000 Mm wiodła z Cowes przez Rio de Janeiro, Cieśninę Magellana, Tahiti, Honolulu, Colombo, Kanał Sueski, Gibraltar do Cowes.