TYP: a1

Gigantyczny kontenerowiec zawitał do Gdańska

piątek, 3 czerwca 2016
Redakcja/MF
Gdyby go postawić w pionie, byłby wyższy od Wieży Eiffla! Wczoraj do nabrzeża terminalu kontenerowego DCT Gdańsk przypłynął największy na świecie kontenerowiec - MSC Maya. To pierwsza wizyta Mayi w Gdańsku.


Fot. DCT.Gdańsk.SA

Kontenerowiec ma pojemność 19, 224 TEU (kontenerów 20-stopowych). Żeby bardziej zobrazować jego wielkość - Maya może jednorazowo przewieźć 57,7 miliona ubrań, 1,15 miliona pralek, czy 2,4 miliona kuchenek mikrofalowych. Pod pokładem zmieściłyby się cztery boiska piłkarskie.

Gigant przypłynął do Gdańska w ramach cotygodniowego połączenia oceanicznego aliansu 2M (Maersk Line, MSC). Dotąd to połączenie z Dalekim Wschodem realizowane było wyłącznie statkami Maersk Line.

DANE TECHNICZNE:

Pojemność: 19, 224 TEU (kontenerów 20-stopowych)
Długość: 395,4 m
Szerokość: 59 m

MSC Maya została wybudowana w 2015 roku przez Deawoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) w Okpo w Południowej Korei i pływa pod panamską banderą.

Maya to bliźniaczy odpowiednik MSC Oscar, który wybudowany został rok wcześniej.

Zgodnie z rodzinną tradycją MSC, kontenerowiec został nazwany imieniem córki Prezesa Grupy MSC, Diego Aponte.

Tagi: kontenerowiec, Gdańsk, nabrzeże
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 29 July

Zmarł Zbigniew Milewski, konstruktor jachtów, m.in. takich jak Ametyst, King's Ametyst, Topaz, Beryl, Zośka, Miś. Autor znaczącej książki "Projektowanie i budowa jachtów żaglowych"
piątek, 29 lipca 2005
Powróciła do Gdańska s/y "Panorama", jacht klubu AZS we Wrocławiu, kończąc tym samym trwający 11 miesięcy rejs Orvaldi Antarctica; w czasie rejsu odwiedzono porty Brazylii, Urugwaju, Argentyny, Chile, Peru, Ekwadoru, fiordy Patagonii, Galapagos, Wyspy
piątek, 29 lipca 2005
Ze Szczecina wypłynął s/y "Śmiały" pod Kapitanem Bolesławem Kowalskim w rejs do Ameryki Południowej z bogato rozbudowanym programem badawczym
czwartek, 29 lipca 1965
W hamburskiej stoczni zwodowano czteromasztowy bark "Pamir"; statek był przeznaczony dla niemieckiego armatora Fryderyka Laeisza do obsługi linii południowoamerykańskiej
sobota, 29 lipca 1905