TYP: a1
MAPA
Dzień 1
0 Mm
(0 Mm)
Południowo-zachodnie wybrzeże Istria Otwarta cały sezon Liczna miejsc: 213
Dzień 2
45 Mm
(45 Mm)
Marina Cres leży w południowej części zatoki, na przeciwko miasta i portu Cres. Otwarta cały sezon. Liczba miejsca na wodzie: 473 (dostęp do wody i prądu). Liczba miejsce na lądzie: 120. Przed wejściem do mariny, na wysokości stacji paliw znajdują się stalowe pławy bez świateł nawigacyjnych.
Dzień 3
90 Mm
(45 Mm)
Niewielka wyspa położona na południe od Lošinja. Wioska o tej samej nazwie znajduje się po wschodniej stronie nad kanałem oddzielającym Ilovik od wyspy Sv. Petar. W kanale tym wystawiono kilkadziesiąt boi cumowniczych. Dobrym kotwicowiskiem jest zatoka Paržine po południowej stronie wyspy, również po zachodniej znaleźć można kilka małych kotwicowisk w miarę bezpiecznych podczas bory.
Dzień 4
143 Mm
(52 Mm)

Zatoka Telaščica znajduje się na północno-wschodnim krańcu wyspy Dugi Otok. Bardziej przypomina duże jezioro, niż morską zatokę na wyspie – jest bardzo długa, możemy zatem jeszcze przez spory czas nie uruchamiać silnika, jeno płynąć pod żaglami, jak nie przymierzając po zalewie Solińskim. Brzegi obrośnięte gęstym lasem piniowym, przy słonecznej pogodzie poczujemy jego, przyprawiający o zawrót głowy, zapach. Warto poświęcić trochę czasu i dotrzeć jak najdalej w jej głąb. Znajdziemy tam sporo boi cumowniczych, a jeśli nie uda nam się dopaść żadnej wolnej, to możemy zdecydować się na stanie na kotwicy – trzeba wtedy sprawdzić prognozę pogody, bowiem podczas bory, mogą tu schodzić ze wzgórz otaczających zatokę, silne szkwały. W takim wypadku jachty powinny kotwiczyć na północny zachód od wysepki Korotan.

Telaščica to dobre miejsce na dłuższy postój, spokojna woda zachęca do kąpieli, zaopatrzenie zapewni nam market Mirko – czyli miły tubylec dopływający do naszego jachtu swoją łódeczką, obficie zaopatrzoną w owoce i warzywa, a resztę zakupów możemy zrobić wybierając się na dłuższy spacer ścieżką prowadzącą z końca zatoki, przez otaczające ją góry, do miejscowości Sali na północnej stronie wyspy.

Zatrzymując się w tu na dłużej, warto także zorganizować sobie wyprawę do słonego jeziora Mir, znajdującego się na południowej stronie cypla otaczającego zatokę. Postój znajdziemy w niewielkiej zatoczce, raczej łatwiej będzie zacumować przy kilkunastu bojach, bowiem falochrony przy których teoretycznie można by się zatrzymać są z reguły zajęte przez statki wożące turystów. Na brzegu znajduje się restauracja, dosyć oblężona przez wakacyjnych gości. Podczas niezbyt długiej wędrówki do jeziora napotkamy prawdopodobnie stado osłów, garnących się do wszystkich odwiedzających to miejsce turystów, są miłe, cierpliwe i przyjazne. Porzucą nasze towarzystwo natychmiast, gdy pojawi się statek wycieczkowy.

Tu konieczna jest uwaga, otóż Telaščica to teren Parku Narodowego, za pobyt w tym miejscu tak czy siak zapłacimy, a nocleg przy boi jest wliczony w cenę opłaty, dlatego jak już tu przypłynęliśmy, warto zatrzymać się na noc, korzystając ze wszelkich dostępnych rozkoszy.

Jeszcze jedna uwaga – nie ma tu możliwości uzupełnienia słodkiej wody, ani podładowania akumulatorów, weźmy to pod uwagę decydując się na postój w tej przepięknej zatoce.

Dzień 5
158 Mm
(15 Mm)
Marina Piskera leży pomiędzy wyspami Piskera i Panitula VELA, na północnym wybrzeżu wyspy Panitula vela. Marina jest bardzo dobrze chroniona przed bora i poniekąd mniejszym stopniu przed południowymi wiatrami. Otwarta od 15 kwietnia do 1 listopada Liczba miejsca na wodzie: 120 (dostęp do wody od 8-10 i prądu 8-12 i 18-24) Głębokość przy molo waha się od 2,5 do 3,5 metra.
Dzień 6
183 Mm
(25 Mm)
Marina leży we wschodniej części wyspy Iz. Otwarta cały sezon Liczba miejsca na wodzie: 45 (dostęp do wody i prądu) Liczba miejsce na lądzie: 150
Dzień 7
198 Mm
(15 Mm)
Marina znajduje się w centrum miasta, niedaleko jej zabytkowej cześci. Z zatoki w której znajduje się marina odpływają również promy m.in. na wyspę Preko. Otwarta cały sezon Liczba miejsca na wodzie: 300 (dostęp do wody i prądu) Liczba miejsce na lądzie: 200
Dzień 8
215 Mm
(18 Mm)
Niewielka wyspa w archipelagu Zadarskim. Położona między znajdującą się po stronie północnej wysepką Ist. Od strony południa sąsiaduje z Dugim Otokiem i małymi wysepkami takimi jak Otok Tun Veli i Otok Zverinac. Na krańcu północnym w sporej zatoce znajduje się osada Zapuntel. Nosi ona taką samą nazwę jak cieśnina między wyspą Ist a Molat.

Przepływając tędy czy to w kierunku Zadaru, czy też z Zadaru na otwarte morze, trzeba brać pod uwagę fakt, że w czasie silnej bory, w tej cieśninie powstaje silny rozkołys. W porcie Zapuntel znajdziemy dwa pirsy, pierwszy, na którym ustawiono światło czerwone (Bl (2) c 5s 3Mm), przy nim należy stawać po jego wewnętrznej stronie. Również w wypadku drugiego pirsu zalecane jest cumowanie po stronie wewnętrznej. Te wskazania są istotne zwłaszcza przy spodziewanej borze, bowiem wtedy mimo że port jest dobrze osłonięty, powstaje w tym basenie spore falowanie.

Kolejne miejsce postoju znajduje się na południowym brzegu wyspy w sporej zatoce o nazwie Brguljski Zaljev. Dobrym kotwicowiskiem jest pobliże miasteczka Brgulje, a także okolice ograniczającego zatokę od południa brzegu cypla o nazwie Bonaster W samym porciku oznaczonym światłem zielonym (B z 3s 6m 4Mm) znajdziemy przy nabrzeżu kilka muringów, na zewnątrz pirsu są też boje cumownicze. Przy nabrzeżu ze światłem cumuje prom. Należy zatem nie stawać tam na dłużej. Porcik osłonięty jest niewielką wysepką, jednak podczas jugo panuje tu spory rozkołys. Nieco na południe od tej osady znajdziemy małą zatokę o nazwie Podgarbe gdzie też można kotwiczyć.

Przy wejściu do zatoki Brugljski Zaljev usytuowane jest miasteczko o tej samej nazwie co wyspa czyli Molat. Na główce małego falochronu ustawiono światło czerwone (B c 3s 6m 4Mm). W tym miejscu po zewnętrznej stronie staje prom. Cumować można po stronie wewnętrznej falochronu, tu raczej na zasadzie long side, bowiem miejsca tu mało na manewry, a także nieco dalej przy betonowym nabrzeżu, znajdziemy tam kilka muringów. Strona północna wyspy nie obfituje ani w miejscowości ani w miejsca dogodne do kotwiczenia, jedyne miejsce godne polecenia to zatoka Luka Jazi. W wypadku bory lepiej jednak tam się nie zatrzymywać.
Dzień 9
233 Mm
(17 Mm)
Centralny Adriatyk, zachodnie wybrzeże wyspy Pag Marina Simuni leży w zachodniej części zatoki Simuni. Otwarta cały sezon Liczba miejsca na wodzie: 200 (dostęp do wody i prądu) Liczba miejsce na lądzie: 70
Dzień 10
253 Mm
(21 Mm)
Veli Lošinj znajduje się po północno-wschodniej stronie wyspy, około 2.2 Mm na południowy wschód od przejścia Privlaka. Miejscowość to niezwykle urokliwa. Znajdziemy tu sporo restauracji. Cumować można przy nabrzeżu po wschodniej stronie zatoki. Jugo powoduje wysokie fale wchodzące do basenu portowego, również podczas bory nie jest to miejsce bezpieczne. W niewielkiej odległości od Veli Lošinj, oddzielona od niego małym półwyspem znajduje się osada Rovenska. W tej zatoce jest kilka miejsc do cumowania z muringami, okresowo stawiane są boje cumownicze. Również tu podczas bory nie jest bezpiecznie.
Dzień 11
307 Mm
(54 Mm)
Turystyczne miasteczko położone na wschodnim wybrzeżu Istrii nad zatoką rozciągającą się między przylądkami Sv. Juraj i Sv. Andrija. Niegdyś osada rybacka, obecnie kurort z hotelami i sporym kempingiem. Gości przyciągają żwirowe plaże, dobrze osłonięte od bory nawiedzającej Kvarner.

Podczas wizyty w Rabacu można się wybrać na wycieczkę do pobliskiego, oddalonego od wybrzeża Labina, pięknego średniowiecznego miasta. Droga przez jakiś czas prowadzi wzdłuż wybrzeża, by później skierować się w głąb lądu i po jakimś czasie wspinając się pod górę dotrze do położonego na wzgórzu miasta, w którym czas się zatrzymał. Stary Labin zachował swój dawny charakter. Spacerując wąskimi uliczkami oglądamy piękne stare pałace, na których dostrzeżemy wykute w kamieniu lwy św. Marka – symbol Wenecji, przez wieki panującej na tym terytorium.

Podchodząc do portu Rabac należy uważać na skałę znajdującą się około 300 metrów na północny wschód od cypla Sv. Juraj. Znajduje się ona poniżej tafli wody na głębokości około 2 metrów. Miejsce do cumowania znajdziemy przy kamiennym nabrzeżu po wschodniej stronie zatoki. Jego północna część zarezerwowana jest przez statki wycieczkowe. Stawać należy przy południowej stronie nabrzeża. Są tu ujęcia wody i prądu. Kotwiczenie możliwe jest w północnej części zatoki w pobliży kąpieliska i kempingu Oliva, oraz po stronie zachodniej w niewielkiej zatoczce Remac. Przy kotwiczeniu należy uważać – dno miejscami w zatoce nie nadaje się do kotwiczenia.

Na południe od zatoki Rabac w niewielkiej odległości znajdziemy wąską zatokę nazywającą się Prklog mocno wcinająca się w głąb lądu, to dobre kotwicowisko – głębokość około 6 metrów. Dalej na południe kolejna zatoka Sv. Marina, kotwicowisko, na brzegu mała wioska, w której znajdziemy sklep i restaurację.
Dzień 12
370 Mm
(63 Mm)
Marina Rovinj leży na południe od portu miejskiego, w sąsiedztwie małej stoczni. Otoczona jest lasem sosnowym a odległość do centrum miasta to jedynie kilometr drogi. Otwarta cały sezon Liczba miejsca na wodzie: 386 (dostęp do wody i prądu) Liczba miejsce na lądzie: 40
Dzień 12
393 Mm
(63 Mm)
Południowo-zachodnie wybrzeże Istria Otwarta cały sezon Liczna miejsc: 213
TYP: a3