TYP: a1
MAPA
Dzień 1
0 Mm
(0 Mm)

Marina Kastela leży na zachód od Splitu. Otwarta cały sezon Liczba miejsca na wodzie: 420 (dostęp do wody i prądu) Liczba miejsce na lądzie: 200.

Wrażenia jednego z czytelników z pobytu w Marinie Kastela można znaleźć tutaj: Czarter jachtu z Marina Kastela

 

Dzień 1
15 Mm
(0 Mm)
Dzień 2
29 Mm
(29 Mm)
Marina Palmižana leży w zatoce Palmižana, na północno-wschodnim wybrzeżu wyspy St. Klement wchodzącej w skład archipelagu Pakleni Otoci. Wyspa jest zlokalizowana w pobliżu Hvaru i stanowi dobrą bazę wypadową do zwiedzania tego miasta. Otwarta od 15 kwietnia od 1 listopada. Liczba miejsca na wodzie: 160 (dostęp do wody i prądu)
Dzień 2
31 Mm
(29 Mm)
W sezonie zatłoczony; mało miejsc do cumowania.
Dzień 2
62 Mm
(29 Mm)
Jest to drugie co do wielkości miasto na wyspie Hvar. Zgodnie z nazwą jedno z najstarszych w Dalmacji. Położone jest w głębi zatoki Starigradski Zaljev. W pewnej odległości od miasta, usytuowany jest port promowy, dawniej promy podchodziły do samego miasta zatrzymując się w ciągle widocznej przystani. Dzięki oddaleniu promu samochodowego od centrum miejscowości miasto zyskało na spokoju. Można mieć wrażenie, ze tu czas się zatrzymał – przynajmniej w okresach poza sezonem. Zatoka, która podpływamy do miasta oferuje kilka niezłych kotwicowisk i tak na jej północno-wschodnim brzegu jest to luka Tiha, atrakcyjnie rozbudowana, z kilkoma mini zatokami, w których można spokojnie kotwiczyć ( głębokość między 7 a 14 metrów).

Drugie takie miejsce, to również znajdująca się po wschodniej stronie zatoczka Zavala, położona bliżej samego miasta. Miejsca do cumowania w Stari Grad można znaleźć przy południowym nabrzeżu w pobliżu kapitanatu. W czasie manewrów cumowniczych należy zachować szczególną ostrożność bowiem w okolicach czwartej dalby cumowniczej znajduje się zatopiony na głębokości 1,5 metra spory blok betonowy. Po północnej stronie zatoki portowej można znaleźć kilka boi cumowniczych. Kotwiczyć można także w okolicach wejścia do miejskiej zatoki. Trzeba uwzględnić fakt, iż zabronione jest kotwiczenie na wschód od linii przylądek Rabe a miejscowość Maslinica - ten zakaz spowodowany jest względami ekologicznymi, chodzi o to aby nie rozprzestrzeniać rosnącego tu glonu z rodzaju „pełzatka”.

Teraz jedna uwaga - przy silnym jugo prąd w zatoce czasami osiąga szybkość dwóch węzłów, a skumulowany między wyspami Hvar i Brač potrafi w pewnych sytuacjach spiętrzyć znacznie wodę zarówno w samej zatoce jak i przy nabrzeżu w Stari Grad.
Dzień 3
65 Mm
(36 Mm)
Zatoczka w niewielkiej odległości od Stari Gradu. Alternatywa dla cumowania w mieście.
Dzień 4
80 Mm
(15 Mm)
Alternatywa dla nocowania w miejscowości Milna. Cumowanie na bojach lub przy kei (muringi).
Dzień 4
88 Mm
(15 Mm)
Niewielka marina, zlokalizowana w północno-wschodniej części wyspy Šolta, w małej miejscowości o tej samej nazwie. Najbliższa większa miejscowość (Grohote), gdzie znajduje się supermarket, w odległości 2 km. Baza armatora Sailing Europe Charter.
Dzień 5
99 Mm
(19 Mm)
Cumowanie niewiele tańsze niż w marinie ACI (60 euro za 43-stopowy jacht w maju 2013 roku), brak pryszniców i toalet, ale za to lokalizacja w samym centrum miasta zapewnia niepowtarzalną atmosferę.
Dzień 5
106 Mm
(19 Mm)
Dzień 6
132 Mm
(33 Mm)
W miejscowości przy kei miejskiej nocuje prom z Trogiru. Z tego względu kotwiczyć należy - co w zasadzie powinno być oczywiste - poza obrębem szlaku żeglownego, którego lewą stronę wyznacza czerwona boja. Mimo braku toalet i pryszniców, a także dostępu do wody i prądu, znalezienie miejsca w marinie może być trudne, ponieważ jest ich niewiele.
Dzień 6
145 Mm
(33 Mm)
Zatoczka
Dzień 7
159 Mm
(26 Mm)

Marina Kastela leży na zachód od Splitu. Otwarta cały sezon Liczba miejsca na wodzie: 420 (dostęp do wody i prądu) Liczba miejsce na lądzie: 200.

Wrażenia jednego z czytelników z pobytu w Marinie Kastela można znaleźć tutaj: Czarter jachtu z Marina Kastela

 

TYP: a3