TYP: a1

Przekop Mierzei droższy o 20 procent

poniedziałek, 3 lutego 2020
Z mediów

Przekop Mierzei Wiślanej będzie jednak droższy. Dziś Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej poinformował, że koszt inwestycji zwiększył się o ok. 20 proc. Jak stwierdził minister, odpowiada to podwyżce cen na rynku budowlanym.

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

O nieustanny wzrost kosztów związanych z przekopem zapytano ministra podczas porannej wizyty w Radio Plus.  - Koszty wzrosły ok. 20 proc. ponieważ przetarg, który został rozstrzygnięty, to przetarg na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną i on był zakładany na kwotę 880 mln zł, natomiast cena wzrosła do ok. 950 mln zł, bodajże, niecałego 1 mld zł odpowiedział minister zaznaczając, że odpowiada to podwyżce cen na rynku budowlanym. Gróbarczyk przypomniał jednocześnie, że do prac wybrano najtańszą ofertę (poza odrzuconą ofertą turecką, opiewającą na 1 zł) i ocenił, że prace wykonywane w oparciu o konsorcjum polsko-belgijskie NDI-Besix wskazują na duże doświadczenie wykonawców. Przetargi na kolejne etapy maja być ogłaszane „na dniach”. 

Jednocześnie w ubiegłym tygodniu media informowały, że Komisja Europejska może złożyć do TSUE pozew w związku ze specustawą o budowie przekopu Mierzei Wiślanej. "Prawo regulujące rozwój tego projektu (tj. przekopu Mierzei) jest przedmiotem postępowania przeciwnaruszeniowego, które zostało wszczęte w 2016 r. ponieważ nie zezwala ono polskim sądom na sprawdzenie, czy projekty takie jak omawiany są realizowane zgodnie z prawem" – fragment oświadczenia KE w tej sprawie cytował RMF.

 

Tagi: Mierzeja Wiślana, przekop, inwestycja
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 9 November

Z francuskiego Les Sables d'Olonne po raz czwarty ruszają najtrudniejsze żeglarskie regaty Vendee Globe Challenge.
czwartek, 9 listopada 2000
W Warszawie reaktywowano Polski Związek Żeglarski.
piątek, 9 listopada 1956
We francuskim Bordeaux zwodowano "France II", wtedy największy żaglowiec na świecie; pięciomasztowy statek miał 127,4 m i wyporność 5 900 ton. Statek zatonął 12 lipca 1922 roku na Nowej Kaledonii.
czwartek, 9 listopada 1911