Zamówione przez urzędników statki, które miały wozić turystów po Kanale Elbląskim, są za szerokie o 5 cm i nie mieszczą się w śluzach i na pochylniach. Na tym nie koniec - jednostki nie przeszły próby obciążeniowej.
W przetargu na budowę trzech statków wystartowało 10 firm. Wygrała gdańska stocznia Jabo, która zaoferowała najniższą cenę. Właściciel stoczni, Jan Wierzchowski, twierdzi, że jednostki zostały zbudowane zgodnie z dokumentacją projektową.
Bez względu na to po czyjej stronie leży wina, statki nie wypłyną na Kanał Elbląski. Burmistrz Ostródy otrzymał unijne dofinansowanie na ich budowę, zatem jeżeli do końca czerwca jednostki nie pojawią się na kanale, miasto będzie musiało zwrócić dotację wraz z odsetkami.
Stocznia w Gandawie przekazała armatorowi Star Clipper wielki pasażerski żaglowiec "Star Flyer", oceniony jako "żeglarski szlagier" z racji rozwiązań technologicznych.
niedziela, 16 czerwca 1991
W Goteborgu kończą się regaty Volvo Ocean Race 9 edycji, wygrywa Mike Senderson na "ABN Ambro Bank".
piątek, 16 czerwca 2006
Zmarł Bernard Moitessier, m.in. słynny z rejsu na jachcie "Joshua" dookoła świata, autor wielu książek żeglarskich, m.in. "Pod żaglami wokół Hornu", Długa droga".
czwartek, 16 czerwca 1994
Serge Madec na "Jet Services V" ustanowił rekord przejścia północnego Atlantyku na 6 dni, 13 godzin, 3 minuty i 32 sekundy. Później rekord ten został pobity przez Steve'a Fossetta na "Playstation" (4 dni, 17 godzin, 28 minut i 6 sekund).