TYP: a1

Jaka to Mellodia?

niedziela, 14 sierpnia 2011
Paweł Kardasz
Odeszły w niepamięć rejsy na Omegach z namiotem stawianym na bomie czy spartańsko wyposażonych Orionach, tak jak zniknęły wyroby czekoladopodobne i inne ersatze, mające nam zastąpić plaże St Tropez i bary Waldorff Astorii.


Dzisiaj żeglarze oczekują od swojego jachtu, że będzie nie tylko bezpieczny i szybki, ale też komfortowy i przytulny. Te wymagania spełnia w zupełności nowa konstrukcja Wojciecha Spisaka – Mellody 30. Jest to nowy jacht produkowany w stoczni Mellody Yachts. Jednostka zaprojektowana została na wzór modnej w Europie Zachodniej i Skandynawii linii stylistycznej, z dużą ilością okien i łuków w nadbudówce oraz z silnie doświetloną kabiną. Czy to na Mazurach, czy w Chorwacji albo na Zatoce Gdańskiej – Mellody 30 będzie doskonałym wyborem. Jacht jest naprawdę przestronny i wygodny, wysoka wolna burta zapewnia mu dużą dzielność morską i suche pływanie. To kawał statku: niemal 9,5 m długości gwarantuje komfortową żeglugę nawet na fali. Jako hotel na wodzie zasługuje na pięć gwiazdek. We wnętrzu zapewniona jest wysokość stania wystarczająca nawet dla Waszego wyrośniętego testera (1,84 m wzrostu).

Zdolności nautyczne

Jacht jest bardzo dzielny. Pomaga w tym wysoka wolna burta i inteligentnie dobrane ożaglowanie. Do wiatru chodzi tak ostro jak najlepsza regatówka. Przy tym jest bardzo stabilny kursowo i nie zmusza sternika do ciągłego wytężania uwagi. Elektrycznie podnoszony miecz jest nieocenioną pomocą na częstokroć zdradliwie płytkich mazurskich szlakach. Kokpit zapewnia pełen komfort załodze, nawet w głębokich przechyłach.

Kadłub

Kadłub jachtu to kompromis pomiędzy kubaturą wnętrza, statecznością, łatwą sterownością w trudnych warunkach a osiągami. Pokład to połączenie stylistyki i funkcjonalności z bardzo dobrą widocznością w stronę dziobu. Przemyślana konstrukcja pokładu zapewnia doskonałą komunikację pomiędzy kokpitem a dziobem nawet przy dużych przechyłach. Wnętrze oferowane jest w dwóch wariantach:
  • wygodne – dla 8 osób z bardzo dużą mesą i oddzielnymi kojami rufową i dziobową, zaprojektowane z myślą o potrzebach firm czarterowych i ich klientów,
  • komfortowe – dla 6 osób z dużą, autonomiczną kabiną dziobową zaprojektowaną dla wymagających odbiorców, oczekujących wysokiego komfortu.
Bogactwo i różnorodność opcji wyposażenia dodatkowego zaspokoi wszelkie oczekiwania i gusta. Można wybierać z 5 rodzajów drewnianej okleiny, 9 rodzajów tapicerki i także 9 rodzajów podsufitki. Każdy znajdzie coś dla siebie. Kadłub dostępny jest w 8 atrakcyjnych kolorach (zawsze z paskiem na wodnicy): białym, zielonym, brązowym, szarym, czerwonym, granatowym, fioletowym i ciemnoszarym. Na życzenie może być zainstalowane nadmuchowe ogrzewanie wnętrza – rzecz nie do pogardzenia dla wszystkich, którzy chcieliby przedłużyć sezon poza „ustawowe” trzy letnie miesiące.

Maszt i ożaglowanie

Klasyczne ożaglowanie typu slup, z fokiem na rolerze. Lazy jack zdecydowanie ułatwia obsługę grota. Maszt z aerodynamicznego profilu duraluminiowego. W opcji dostępne wyśmienite żagle kevlarowe, godne Pucharu Ameryki. W ogóle żagle to mocny punkt Mellody 30 – świetnie skrojone, doskonale wykończone – przynoszą chlubę żaglomistrzowi.
(...)

zdjęcia: www.magdalena-lasocka.com
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 19 June

Wodowanie nowego trimarana "IDEC" dla Francisa Joyona.
wtorek, 19 czerwca 2007
Rehabilitacja Mariusza Zaruskiego.
poniedziałek, 19 czerwca 1989
Blisko Salcombe Harbour wchodzi na mieliznę "Herzogin Cecile".
piątek, 19 czerwca 1936
Na redzie portu gdyńskiego stanął, zakupiony ze składek społeczeństwa żaglowiec "Dar Pomorza".
czwartek, 19 czerwca 1930
Urodziła się Teresa Remiszewska-Damsz, była pierwszą Polką, a czwartą kobietą na świecie, która samotnie przepłynęła Atlantyk. W 1972 r. wzięła udział w regatach OSTAR, wcześniej odbyła pierwszy samotny rejs po Bałtyku na s/y "Zenit".
wtorek, 19 czerwca 1928
W holenderskiej stoczni GM Muller zwodowano trzymasztowy szkuner "Vlissingen", późniejszą "Iskrę", statek szkolny Polskiej Marynarki Wojennej.
wtorek, 19 czerwca 1917
Nieopodal Bacon Island Bar na mieliznę wchodzi "Flying Cloud".
piątek, 19 czerwca 1874
Wodowanie "Sovereign of the Seas" - największego klipra zbudowanego przez J. W. Griffithsa i McKaya - słynnych budowniczych kliprów herbacianych.
sobota, 19 czerwca 1852