TYP: a1

Poczuj się pewnie – żeglarskie kursy doszkalające

czwartek, 28 grudnia 2017
Monika Frenkiel/Artykuł sponsorowany

Coraz częściej kursy żeglarskie kończą osoby, które są na początku swojej żeglarskiej drogi. Często nawet po najlepszym kursie i zdanym egzaminie brakuje im nie tyle wiedzy, co praktycznych umiejętności, jak radzić sobie z jachtem. To dla nich i tych, którzy chcą spróbować swoich sił jako skipperzy – lub zmierzyć się z pływaniem na katamaranie – adresowane są kursy doszkalające organizowane przez Charter Navigator.

- Od naszych klientów wiemy, że w żeglarskim szkoleniu istnieje luka. Patenty zdobywają ludzie, którzy nie do końca czują się pewnie na wodzie czy podczas manewrów jachtem – mówi Tomasz Jabłoński z Charter Navigator. – Niestety podczas kursów żeglarskich nie jest tak, jak podczas nauki jazdy samochodem i nie można wykupić dodatkowych lekcji. Postanowiliśmy pomyśleć o tych właśnie osobach, które chcą poczuć się pewniej na wodzie. A także o takich, które dawno już nie pływały i chciałyby sobie przypomnieć pewne rzeczy. Nowością jest uzupełnienie kursu na jachcie jednokadłubowym o kurs żeglugi na katamaranie, co może się przydać osobom wybierającym się na przykład w rejs na Karaiby.

Kurs organizowany przez Charter Navigator trwa tydzień. Połowa z tego czasu poświęcona jest jachtom jednokadłubowym, połowa katamaranom. Kursy odbywają się w rejonie atrakcyjnym turystycznie i żeglarsko, w popularnej wśród polskich wodniaków Chorwacji. Prowadzą je doświadczeni skipperzy z wieloletnią praktyką, którzy od lat pływają po różnych akwenach świata i potrafią sobie radzić z wyzwaniami stawianymi przez naturę, warunki, a często także przez załogę. Zgodnie z założeniami żeglowanie ma być bezpieczne i przyjemne, komfortowe i bez stresu.

Podczas rejsów będziemy stawiać przede wszystkim na praktykę. Czyli będzie dużo manewrów, wykonywanych na wszelkie możliwe sposoby, niemal do znudzenia. Na pewno nie będziemy siedzieć w książkach i zajmować się teorią - mówi Piotr Geissler, szef szkoleń.. I wymienia wśród tematów pracę na żaglach, radzenie sobie z silnikiem, zwłaszcza przy jego awarii, schodzenie z mielizny.  – Nie zabraknie także trenowania działania w sytuacjach awaryjnych. Chodzi o to, żeby po skończeniu szkolenia jego uczestnik był pewien, tego co robi. 

A co znajdzie się w programie szkoleń? Na co zwrócić uwagę przy odbiorze łódki, co sprawdzić od strony technicznej. Budowa jachtu, w przypadku katamaranu omówienie różnic między katamaranem a jachtem jednokadłubowym. Oczywiście szczegóły techniczne, takie jak rozkład zbiorników, tankowanie, elektryka jachtowa, budowa i obsługa silnika oraz steru strumieniowego. Kontrola poziomu zęzy, pompy zęzowe automatyczne i ręczne oraz co zrobić, żeby nie zatopić jachtu przy pomocy kingstona. W planach jest także wyjazd na maszt – w razie awarii lub kiedy zajdzie potrzeba zrobienia unikalnych ujęć fotograficznych. Sporo miejsca zajmie ćwiczenie postępowania w sytuacjach awaryjnych – np. podczas problemów ze sterem czy awarii jednego silnika w przypadku katamaranu, unikanie mielizn a w razie potrzeby – schodzenie z nich. No i wszystko to, co wiąże się z działaniami nocnymi – przelotami i nocowaniem. I wreszcie last but not least: prognozy pogody, skąd brać, na co zwracać uwagę, specyfika pogodowa na różnych akwenach (wiatry lokalne) oraz analiza locji i specyfiki pływania po akwenach tropikalnych (Karaiby, Seszele, inne). A ponieważ wiadomo, że sprawy kontaktów międzyludzkich na łodzi potrafią zepsuć najlepiej zaplanowany rejs – nasi skipperzy podsuną parę wskazówek, jak zintegrować załogę i poradzić sobie z personalnymi kryzysami.

 

Szkolenia zaczynają się z końcem kwietnia, miejsca można rezerwować bezpośrednio na stronie:

http://www.kursydoszkalajace.charternavigator.pl/kwietniowe-kursy-doszkalajace/

Tagi: kurs, szkolenie, Chorwacja, katamaran
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 8 lipca

8 lipca 1944 ORP Dragon, pierwszy polski krążownik, zostaje storpedowany przez „żywą torpedę” typu Neger.
sobota, 8 lipca 1944
W Szczecinie umiera w wieku 76 lat Kuba Jaworski; żeglarska kariera "Kuby" wiodła przez Kraków, gdzie pełnił obowiązki pierwszego prezesa Krakowskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego, później była Gdynia, potem już tylko Szczecin. Po krótkim okresie kiero
piątek, 8 lipca 2005
Urodziła się Ellen Mac Arthur, jedna z najbardziej utytułowanych żeglarek świata; m.in. zwyciężyła w kategorii jachtów jednokadłubowych (1998 r.) w Regatach Rumowych, zajęła II miejsce w regatach Vendee Globe 2000/01, zwyciężyła w Regatach Rumowych w 2002
czwartek, 8 lipca 1976
Odbyło się pierwsze walne zgromadzenie członków Yacht Klubu Polski po wojnie, na którym podjęto uchwałę o reaktywowaniu YKP i PZŻ.
niedziela, 8 lipca 1945
Start Ludwika Szwykowskiego do samotnego rejsu mieczowym jachtem "Doris" z Gdańska na Bornholm i z powrotem (powrót 6.08.1932 r.); był to pierwszy rejs otwartopokładowym jachtem po Bałtyku.
piątek, 8 lipca 1932
Na jachcie "Zjawa", z Gdyni wyruszyli w rejs Władysław Wagner wraz z Rudolfem Korniłowskim; pierwszy etap rejsu zakończyli w Colon w pobliżu Cristobalu.
piątek, 8 lipca 1932
Nagroda Rogal Squadron - puchar wygrany przez szkuner "America" w 1851 r. w regatach dookoła wyspy Wight staje się, na mocy specjalnie opracowanego regulaminu, wieczystą nagrodą Pucharu Ameryki.
poniedziałek, 8 lipca 1867
Z Lizbony wyrusza wyprawa Vasco da Gamy z zamiarem znalezienia drogi morskiej do Indii.
niedziela, 8 lipca 1497
Z Gdyni na "Zjawie" wypłynął w rejs Władysław Wagner
piątek, 8 lipca 1932