Rejs Mosińskiego Klubu Żeglarskiego" Adriatyk 2010"

Rejs Mosińskiego Klubu Żeglarskiego
Jacht s/y Mala
Rodzaj rejsuTurystyczny
Kapitan / skipperJerzy Obuchowicz
Liczba uczestników8
RegionMorze Adriatyckie
TrasaIzola-Wenecja-Punta Tagliamento-Triest-Izola
Rejs spokojny, wiatr do 5 B, 2 doby w Wenecji.

Izola-przejecie jachtu

Formalności związane z przejęciem jachtu zajęły kilka minut i przebiegły w sympatycznej atmosferze.Przekazanie jachtu odbyło się bardzo sprawnie.Jacht w dobrym stanie technicznym, a wykryte przez nas usterki instalacji elektrycznej, zostały naprawione.

Wenecja

Celem rejsu była Laguna Wenecka i Wenecja oglądana od strony wody.Założenia rejsu zrealizowaliśmy w pełni. Do laguny wpłynęliśmy południowym wejściem, tzn. przez Chioggię i płynąc na NW dotarliśmy do portu, gdzie cumują transatlantyckie wycieczkowce. Dalej z Canale Della Giudecca oglądaliśmy tą część Wenecji, gdzie znajduje się Plac Św. Marka.Zacumowaliśmy w marinie S. Elena. Za 2 doby zapłaciliśmy 150 EUR, co jak na Wenecję nie jest sumą wysoką.Myślę, że rejs do Wenecji jest ciekawym i tanim sposobem spędzenia kilku dni w tym mieście. Z Laguny wypłynęliśmy wejściem północnym w kierunku Triestu.O ile przez wszystkie dni pogoda dopisywała, to w Trieście padało przez cały czas, więc ze zwiedzania nic nie wyszło. Deszcz towarzyszył nam również w sobotę, podczas zdawania jachtu.samo zdawanie odbyło się sprawnie, trwało kilka minut. Zwrot kaucji i odjazd do domu.